۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84845166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه آستارا: انتقاد آگاهانه و سازنده باعث توسعه کشور می‌شود

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: انتشار اخبار امیدبخش، پرهیز از سیاه‌نمایی، انتقاد آگاهانه و سازنده توسط خبرنگاران باعث توسعه همه جانبه کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه آستارا با گرامی‌داشت مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مردادماه) و تشکر از زحمات افسران جنگ نرم، به بیان اهمیت رسالت قلم پرداخت و اظهار کرد: خبرنگاران متعهد که اخبار واقعی و امیدبخش را در جامعه منتشر می‌کنند، همیشه مورد توجه و احترام مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید امانتداران جامعه باشند، اضافه کرد: نباید به بهانه انتقاد، زبان به هجو و اهانت گشود و یا با آبروی افراد بازی کرد؛ اگر خبرنگاری از مشکلی مطلع شود، بهتر است پیش از اینکه مساله را رسانه‌ای کند، ابتدا تحقیقات لازم جهت اطمینان از صحت و سقم موضوع را انجام دهد و سپس نتیجه تحقیقات خود را با رعایت اخلاق حرفه‌ای انتشار دهد.

امام‌جمعه آستارا همچنین به مناسبت پیش‌روی تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم و برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های عزاداری نشانه عظمت نهضت حضرت امام حسین(ع) و عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است و همه باید برای مجلس عزای ایشان سنگ تمام بگذارند.

وی ضمن تشکر از عزاداران حسینی و رعایت نکات سفارش شده در خصوص رعایت نظم مجالس و مسائل بهداشتی، از کاستی‌ها و تعلل‌ها در فضاسازی شهری گلایه کرد و افزود: با وجود پیگیری‌های متعدد تلفنی و شفاهی، فضای شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید در برنامه‌های بعدی این نقیصه جبران شود.

باقری ارومی در ادامه به انتشار خبر قراردادهای تسلیحاتی بین ایران و روسیه توسط مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت نظامی منطقه است که بعد از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۲۰، در زمینه موشک، پهپاد و زیردریایی تجهیزات خود را در اختیار روسیه گذاشته است و در مقابل از هواپیماها، تانک‌ها و سامانه‌های دفاعی آن کشور استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: نکته مهمتر این است که جمهوری اسلامی ایران راه جدیدی در توسعه تسلیحات ایجاد کرده و آن عبارت است از حمایت از کشورهای محروم منطقه و جبهه مقاومت که این امر مخالف روش مستکبران و زورگویان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha