۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 84845932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در خوزستان مهرماه برگزار می‌شود

اهواز - ایرنا - نخستین سوگواره ملی "پایتخت موکب‌ها در خوزستان" دهم مهرماه ۱۴۰۱ در اهواز برگزار می شود.

دبیر سوگواره "پایتخت موکب‌ها در خوزستان" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره استفاده از ظرفیت اربعین برای ایجاد تمدن نوین اسلامی گفت: با تقویت حرکت اربعین، یک تبادل فرهنگی بین مردم خوزستان و عراق به واسطه نزدیکی زبان و مکان صورت گرفت.

حجت الاسلام مسیح اسکندری با بیان اینکه موکب‌ داری در خوزستان هر سال در حال تقویت است ، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی یک روزه را بازنمایی رسانه‌ای از شکل‌گیری موکب‌ها در خوزستان، معرفی خوزستان به‌عنوان پایتخت موکب‌ها، نشان دادن چهره مردمی موکب داری، تکریم هنرمندان ارزشی و موکب‌داران نمونه عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر موکب‌داری جایگاه ویژه‌ای در خوزستان پیدا کرده است گفت:این سوگواره در قالب عکس، فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی برگزار خواهد شد.

اسکندری افزود:آثار ارسالی تنها باید مربوط به موکب و موکب‌داری در خوزستان باشد ضمن اینکه زمان دریافت آثار از یازدهم محرم تا اربعین حسینی است.

تکریم از هنرمندان ارزشی و هیات های خانگی عزاداری از دیگر بخش های این سوگواره است.

به گزارش ایرنا موکب های اربعین از سال ۱۳۹۲ در مرزهای چذابه و شلمچه با هدف میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی راه اندازی شدند.

هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ موکب اربعین در خوزستان وجود دارد. در ۲  سال اخیر با همه گیری ویروس کرونا ، فعالیت موکب های اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه متوقف شد.

قرار است اربعین امسال موکب داران از ۲ میلیون زائر در مرزهای چذابه و شلمچه پذیرایی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha