۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85220848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت سوگواره ملی "پایتخت‌موکب‌ها" از هنرمندان سراسر کشور

اهواز – ایرنا – هیات برگزاری دومین سوگواره ملی خوزستان، "پایتخت موکب‌ها" از عموم هنرمندان و اهالی ذوق و هنر کشور دعوت می‌کند تا با استفاده از فرصت اربعین آثار خلاقانه‌ خود از پیاده‌روی زائران اباعبدالله الحسین (ع) و خدمت رسانی مواکب را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

به گزارش ایرنا دومین سوگواره "پایتخت موکب‌ها" با رویکرد اربعین و خوزستان؛ "پایتخت موکب‌ها" کار خود را همزمان با اربعین حسینی آغاز کرده است که هنرمندان و شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا پانزدهم مهر ماه آثار خود را به این سوگواره ارسال کنند.

دبیر سوگواره ملی خوزستان "پایتخت موکب‌ها" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موکب‌داری مردم خوزستان و پذیرایی از زوار در ۲ مرز چذابه و شلمچه قدمت تاریخی دارد. در دوران دفاع مقدس، مردم خوزستان میزبان خیل عظیمی رزمندگانی بودند که برای خلق حماسه به سرزمین عشق می‌آمدند.

حمیدرضا بهوندی با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس در ارتباط با موکب‌داری در خوزستان توضیح داد: زمانی که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود سال‌ها به همراه رزمندگان مهمان شخصی به نام آقای حدادپور بود که این شخص خانه، حسینیه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کرد را وقف رزمندگان می‌کند و روزانه با کمک مردم ۲ هزار غذا، آن هم در شرایط جنگ تحمیلی، در اختیار آن‌ها قرار می‌داد که خدمات بزرگی به شمار می‌رفت.

دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها ادامه داد: از زمانی که راهپیمایی اربعین حسینی شکل گرفته است در استان خوزستان شاهد اتفاقات بی‌نظیر و زیبایی در مسیر اربعین هستیم که موکب‌ها و موکبداران نقش زیادی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در استان خوزستان هزاران موکب در سازمان عتبات ثبت شده است اما تعداد موکب‌های فعال مردمی بیش از این تعداد است که در بازه زمانی محرم و صفر و در بخش‌های مختلف فعال هستند.

بهوندی به سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها به عنوان حرکتی مردمی اشاره کرد و گفت: نقش ما به عنوان هنرمند و فعالان عرصه هنر باید در راستایی باشد تا خدمت بی‌منت مواکب را با زبان هنر و با شیوه‌های نوینی که اهالی هنر و رسانه به آن اشراف دارند به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به اینکه در دور نخست برگزاری سوگواره تاکنون آثار هنری فاخری تولید شده است بیان کرد: پایتخت موکب‌ها در چهار بخش نماهنگ، پوستر، عکس و مستند از همه هنرمندان سراسر کشور دعوت می‌کند که آثار و تولیدات خود را در فرصت مقرر به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها ادامه داد: یکی از بخش‌های بسیار مهم سوگواره، ایجاد بستر پخش مناسب است که در آن جبهه واحدی شکل می‌گیرد و همه تولیدات مختلف از این بستر پخش می‌شود.

وی یادآور شد: دبیرخانه سوگواره پذیرای همه هنرمندانی است تا روایتی نو و جدید را از فعالیت موکب‌ها ارایه دهد.

به گزارش ایرنا بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند تولیدات خودشان را درباره حماسه اربعین در بخش‌های مستند، کلیپ و نماهنگ، پوستر، عکس حرفه‌ای و عکس با تلفن همراه در این رویداد شرکت کنند.

افراد برای دریافت فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر به سایت mokebha.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha