۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85298829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور خودجوش هنرمندان خارجی در سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها

اهواز - ایرنا - دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها از حضور خودجوش هنرمندان خارجی در این سوگواره خبرداد و گفت: با وجود اینکه بخش بین‌الملل برای سوگواره پیش‌بینی‌ نشده بود اما ۲۱۲ اثر از ۳۲ هنرمند خارجی به دبیرخانه جشنواره رسید.

به گزارش ایرنا حمیدرضا بهوندی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در اهواز اظهار کرد: هنرمندان خارجی از کشورهایی مختلفی همچون عراق، بحرین، آمریکا و هند در سوگواره شرکت کردند و ۲ هنرمند خارجی برگزیده در آیین پایانی جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۷۱ اثر از ۵۵۰ هنرمند داخلی به دبیرخانه سوگواره راه یافته است افزود: از این تعداد یک هزار و ۷۹۲ اثر در بخش عکس حرفه‌ای، ۸۳۱ اثر در بخش عکس موبایل، ۲۰۲ اثر در بخش نماهنگ، ۱۷۹ اثر در بخش پوستر و ۱۶۷ اثر در بخش مستند کوتاه بوده است.

دبیر اجرایی سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در ادامه افزود: ۱۳ کارگاه در ۶ شهر خوزستان با حضور ۳۲۰ هنرجو و تور عکاسی مذهبی برای نخستین بار در خوزستان در راستای جریان سازی سوگواره برگزار شد.

جای خالی موکب رسانه و هنر در اربعین

وی با بیان اینکه جای خالی موکب رسانه و هنر در اربعین بسیار احساس می‌شود گفت: راه‌اندازی موکب هنر از برنامه‌های مد نظر ما است و به یاری خداوند در اربعین آتی تلاش می‌شود موکبی در این زمینه در پایانه‌های مرزی ایجاد شود.

بهوندی با بیان اینکه سوگواره پایتخت موکب‌ها با وجود نوپا بودن توانسته جای خود را میان هنرمندان پیدا کند اظهار کرد: تلاش دست‌اندرکاران سوگواره این است تا خدمت‌رسانی مردم در مواکب، به زبان هنر و رسانه به نمایش درآید.

به اعتقاد وی این سوگواره برخاسته از جریان مردمی است که تاکنون نیز از سوی این جریان حمایت شده و به فعالیت خود ادامه داده است.

ضرورت اکران عمومی آثار جشنواره‌ها

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها نشر و اکران آثار راه یافته به جشنواره‌ها را عامل مهمی در اثرگذاری جشنواره و دیده شدن آثار تلقی کرد و گفت: آثاری که به جشنواره‌ها راه پیدا می‌کنند و برگزیده می‌شوند نباید در پایان جشنواره آرشیو شوند و از یاد بروند بلکه این آثار باید در چرخه اکران عمومی قرار گیرند و منتشر شوند.

وی از چاپ کتاب عکس و پوستر آثار برگزیده سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها در آیین اختتامیه این سوگواره خبر داد گفت: آثار فاخر و ارزشمند سوگواره در قالب کتاب چاپ شده و در اختیار هنرمندان و علاقمندان قرار می‌گیرد.

بهوندی با اشاره به تاریخچه موکب‌داری مردم خوزستان، آن را سنتی ریشه‌دار دانست و گفت: یک هزار و ۲۰۰ موکب در استان خوزستان به ثبت رسیده است اما تعداد واقعی موکب‌ها که توسط مردم راه اندازی شده از این تعداد فراتر است.

وی گفت: سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها به یک برند تبدیل شده است که این مهم حمایت دستگاه‌های هنری استان را مطلبد. اگر دستگاه‌های استان از این جریان مردمی حمایت کنند می‌توان آن را گسترده‌تر برگزار کرد.

به گزارش ایرنا در پایان این آیین از پوستر دومین جشنواره ملی پایتخت موکب‌ها رونمایی شد.

آیین اختتامیه دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها ۱۲ آذرماه با تقدیر از ۱۸ هنرمند در اهواز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha