پیش‌بینی بارش باران در نیمه شمالی استان اردبیل از ظهر تاسوعا تا سه‌شنبه

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر احتمال بارش باران در نیمه شمالی استان اردبیل از ظهر تاسوعا تا ظهر روز سه‌شنبه می‌باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی سه روز آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری در نواحی شرقی و منتهی به استان گیلان گاهی مه‌آلود بوده و در ساعات بعدازظهر و عصر در بیشتر مناطق شاهد وزش باد خزری (گاهی با سرعت تند) خواهیم بود. 

از این‌رو طی این مدت هوای خنک همچنان در استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

پیرو هشدار هواشناسی استان اردبیل (شماره ۲۶ - سطح زرد) با عبور سامانه ناپایدار جوی و از شرایط فصلی و محلی از بعدازظهر امروز تا امشب در مناطقی از استان بویژه در مناطق شمالی استان و دامنه‌های کوهستان سبلان و بخش‌هایی از شهرستان خلخال بارش باران توام با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است با توجه به ماهیت بارش‌های تابستانی، جاری شدن رواناب در مناطق مستعد بویژه مسیل‌ها احتمال می‌رود و بر رعایت توصیه‌های هواشناسی تاکید شده است.

نوع مخاطره این پدیده وزش باد (در برخی از مناطق مرکزی با سرعت تند) ، بارش باران در بعضی ساعات بصورت رگبار و رعدوبرق  و رخداد مه در مناطق شمالی و مرکزی استان اعلام شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، احتمال سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌ها ، احتمال اصابت صاعقه ، مه و کاهش دید افقی (بویژه در جاده‌های مواصلاتی) دور از انتظار نیست.

هواشناسی استان اردبیل بر لزوم پرهیز از اطراق در حریم رودخانه‌ها و کوهپایه‌ها ، اجتناب از صعود به ارتفاعات ، اجتناب از چرای دام در ساعات بعدازظهر و عصر در ارتفاعات و اجتناب از پروازهای پاراگلایدر و هواپیماهای سبک تاکید کرده است.

از روز چهارشنبه (۱۹ مرداد) تا پایان هفته آسمان استان اردبیل صاف همراه با افزایش محسوس دما انتظار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha