۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84847177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورای عزاداران حسینی در دشت ورامین اقامه شد

ورامین-ایرنا-همزمان با عاشورای حسینی، هزاران نفر از عزاداران سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تاسی از امام حسین و یاران با وفای ایشان، با بلند شدن صدای اذان، دست از عزاداری شسته و نماز ظهر عاشورا را به جماعت برپا داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت که از ابتدای روز دوشنبه با حضور در خیابان‌های شهرها  و روستاها، به یاد شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان به عزاداری پرداخته بودند، با اقامه نماز ظهر عاشورا ثابت کردند که در کنار شور حسینی، از شعور حسینی نیز برخوردار بوده و پیام نهضت امام حسین (ع) در برپایی نماز را به خوبی درک کرده‌اند.

عزاداران حسینی از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال رخت عزا بر تن کرده و از مناطق شهری و روستایی ورامین خود را به خیل سینه زنان و زنجیرزنان حسینی رساندند تا پیام مظلومیت شهدای دشت کربلا را اعلام کنند.

مردم ورامین با حضور در آستان مقدس امامزادگان جلیل القدر از جمله امامزاده حسین رضا (ع)، امامزاده طاهر و مطهر (ع) خیرآباد، امامزاده یحیی (ع)، امامزاده عبدالله و سایر بقاع متبرکه، این مصیبت عظما را به محضر ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

عزاداران حسینی نشان دادند که با گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه کربلا، این حماسه بوی تازگی مقابله در برابر کفر و ظلم می دهد و نور هدایت حسین(ع) خاموش شدنی نیست.

عزاداران همزمان با بلند شدن صدای اذان، دست از عزاداری برداشته و در صفوفی منظم به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کرده تا تاکید کنند که پیام قیام عاشورا در زنده نگاه داشتن ارزش های اسلامی و اقامه نماز به عنوان ستون دین را به درستی دریافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha