۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84847372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور حسینی جزیره کیش را معطر کرد

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84847372
شور حسینی جزیره کیش را معطر کرد

کیش - ایرنا- امروز در دهمین روز محرم، روز عاشورا، نام و یاد امام حسین و حماسه سازان دشت کربلا دگربار فضای جزیره کیش را معطر کرد.

به گزارش ایرنا، ۴۰ هیات سینه و زنجیر زنی به همراه جمعیتی کثیر از گردشگران و جزیره نشینان امروز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی با وجود گرمای ۴۰ درجه و هوای شرجی و طاقت فرسا در نقاط نقاط مختلف این جزیره در حالدعزاداری هستند.
امروز مصلای بزرگ کیش نیز در همایشی عاشورایی میزبان هیات ها و عزاداران  است و نوحه خوانی و عزاداری با تجمع عزاداران در حال برگزاری است تا حسینیان این جزیره سوگ خود را به نماز ظهر عاشورا متصل کنند.
حضور عزاداران حسینی در مصلای پنج هزار نفری کیش،  در ساعات اولیه ظهر عاشورا بحدی رسید که بسیاری از افراد  در بیرون از شبستان این مصلا، در حال عزاداری هستند. 
مراسم خیمه سوزان، نزاع نمادین بین سپاه حق و باطل و حرکت کاروان اسرا از دیگر آیین های عزاداری روز عاشورا در کیش است که با مشارکت همه هیات ها برگزار می شود.
جزیره کیش از آغاز ماه محرم سیمایی دیگر بخود گرفت، میدانها و معابر در سوگ سرور و سالار شهیدان، سیاه پوش و تکیه ها و کانون های عزاداری درجای جای این جزیره برپا شد.
جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مربع مساحت  و جمعیت ۵۰ هزار نفری از توابع شهرستان بندرلنگه در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha