۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84850226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان مازندران تا پایان مرداد صاف و گرم است

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84850226
آسمان مازندران تا پایان مرداد صاف و گرم است

ساری - ایرنا - طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندان هوای گرم و آفتابی تا پایان مردادماه جاری مهمان مردم این استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از امروز پنجشنبه تا پایان ماه جاری، شرایط جوی این استان پایدار خواهد بود و تنها از بعدازظهر امروز در ارتفاعات غربی و مرکزی شاهد رگبار باران و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با ۲ تا سه درجه افزایش در مقایسه با روز گذشته از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته آینده بین ۳۱ تا ۳۴ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

مطابق این جدول شهرهای ساری، آمل، بابل، گلوگاه و میاندرود امروز با ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای مازندران خواهند بود و پس از آن شهرهای نکا، قایم شهر، جویبار، سیمرغ و بهشهر با ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر از دیگر مناطق گرم استان  طی روز جاری هستند و این روند کما بیش تا پایان روز دوشنبه هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

در مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز سوادکوه با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان  طی امروز خواهد بود و دمای هوای این منطقه تا پایان روز دوشنبه هفته آینده نیز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر با رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۸ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر پیش بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۹ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط مازندران از شنبه هفته آینده تا پایان روز سه‌شنبه را صاف تا قسمتی ابری با تداوم هوای گرم و شرجی پیش‌بینی کرده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۱ تا ۳۶ و در ارتفاعات نیز بین ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۱.۸ و آلاشت با ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین منطقه استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد متوسط همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha