۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84853759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ طرح گازرسانی هفته دولت در خراسان‌شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۳۶ پروژه گازرسانی در هفته دولت با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی،  حسن رضا میربلوکی در این‌باره اظهار داشت: این طرح ها شامل گازرسانی به ۲ روستا، چهار شهرک روستایی، چهار پاسگاه مرزی  و ۲۵ واحد صنعتی است.

وی افزود: گازرسانی به روستای رشوانلو در شهرستان شیروان و روستای هوشان در شهرستان مانه و سملقان در حال انجام است و با اجرای این طرح ۹۹ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

میربلوکی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت گازرسانی به شهرک روستای سوخسو هاشم در شهرستان راز و جرگلان، شهرک روستای گلی، شهرک روستای قره نوده و شهرک روستای پسرکانلو در شهرستان بجنورد با جمعیت حدود ۶۰۰ نفر افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به ۱۱ واحد صنعتی در شهرستان بجنورد، پنج واحد صنعتی در اسفراین، چهار واحد صنعتی در شیروان، ۲ واحد صنعتی در گرمه و شهرستان های فاروج، جاجرم و مانه و سملقان هر کدام با یک واحد صنعتی در هفته دولت افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین چهار پاسگاه مرزی شامل پاسگاه خیرآباد، کاریز، قره قانلو و بکسو از گاز طبیعی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است افزود: تاکنون ۷۵۰ روستا از نعمت گاز برخوردارند و ارتقای درصد بهره مندی خانوارهای روستایی به ۹۹.۲ درصد رسیده است.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک است و گازرسانی به ۳۴  جایگاه "سی ان جی" و ۱۶ شهرک صنعتی استان انجام شده است.

 با پایان عملیات گازرسانی به ۲۵ شهر و ۷۵۰ روستا و اجرای بالغ بر هفت هزار و ۵۱۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب بیش از ۱۸۲ هزار و ۸۷۲ عدد انشعاب، استان خراسان شمالی در جمع سه استان پیشرو در زمینه گازرسانی قرار گرفته است.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha