استاندار هرمزگان: دارالقرآن‌های فعال را تقویت می‌کنیم

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان توجه به قرآن را وظیفه شرعی و عقلی دانست و بر تحقق شاخص‌های تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای آموزش و تربیت حافظان قرآن تاکید کرد و گفت: دارالقرآن‌های فعال را تقویت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز دوشنبه در آیین تجلیل ۲۰۰ نفر از حافظان قرآنی هرمزگان در محل سالن اجتماعات شرکت گاز اظهار داشت: قرآن منشا تمامی خوبی‌ها و اخلاقیات نیکو است و اگر به موضوع قرآن و آموزش قرآنی پرداخته شود، فرهنگ عمومی جامعه و میزان اخلاق در سطح جامعه بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان یک اتفاق مبارک و بی نظیر رخ داده و در روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب یک موسسه قرآنی توانسته اقدام به جذب علاقه‌مندان به حفظ از سراسر کشور کند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: امروز بخشی از این حافظان از سایر استان‌ها هستند که در هرمزگان و در روستای مورد اشاره آموزش دیده‌اند.

«کشپیری» الگوی موفقی در آموزش و تربیت حافظان قرآن

استاندار هرمزگان: دارالقرآن‌های فعال را تقویت می‌کنیم

دوستی با اشاره به تجلیل از ۲۰۰ حافظ قرآن، روستای کشپیری بخش سندرک را الگوی موفقی در آموزش و تربیت حافظان قرآن دانست و اضافه کرد: این تعداد حافظ قرآن نشان می‌دهد اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می‌توانند در مسائل فرهنگی اثرگذار باشند و کار را پیش ببرند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حمایت از موسسات قرآنی در بخش سخت افزار و نرم افزار تاکید کرد و افزود: به دنبال تقویت دارالقرآن‌ها هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: اعتبارات دولتی و قسمتی از کمک سایر بخش‌ها را به تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری این حوزه تخصیص خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ۲۰۰ حافظ کل قرآن شامل ۱۶۰ مرد و ۴۰ زن از ۱۹ استان کشور که در موسسه فرهنگی قرآنی جامعه‌الحفظ بیت الزهرا(س) روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب آموزش دیده‌اند، تجلیل شد.

این موسسه فعالیت قرآنی خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است و در طرح تابستانی تسنیم نیز توانسته ۱۲۰ حافظ سه جز قرآن را تربیت کند.

اقدامات این موسسه قرآنی به صورت تخصصی و شبانه‌روزی در ۲ بخش خواهران و برادران ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha