۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84856078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای سه تشکل، مددکار محیط زیست تربت‌حیدریه هستند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره محیط زیست تربت‌حیدریه گفت:اعضای سه سازمان مردم نهاد فعال در حوزه های زیست محیطی این شهرستان هم اکنون با این اداره در زمینه های حمایت از حیوانات، پسماند و محیط زیست طبیعی همکاری می کنند

به گزارش ایرنا، داوود نورمحمدی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا در تربت‌حیدریه به مناسبت روز خبرنگار افزود: سمن کیانمهر فعالیت‌ترین تشکل این خطه است که در حوزه محیط زیست طبیعی، فعالیت‌های مهمی را تاکنون انجام داده‌ است.

وی با بیان این که نخستین و بزرگترین فعالیت این سمن در سال ۹۶ و افتتاح آبشخور حیات وحش در ایستگاه نذر طبیعت واقع در ارتفاعات هزار و ۷۵۰ متری آرش و فراز واقع در بوستان پیشکوه این خطه بود که با هدف احیای زیستگاه غنی جانوری انجام شد.

رییس اداره محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: ساخت منبع ذخیره آب با حجم ۸۰ هزار لیتر به منظور جمع‌آوری ‌آبهای روان و ذخیره آن برای حیوانات، توزیع علوفه بین حیوانات در زمستان، پاکسازی مناطق و جمع‌آوری زباله و ضایعات پلاستیک، تولید و توزیع پنج هزار کیسه‌های پلاستی زیست تجدیدپذیر و کمک به محیط زیست در اجرای برنامه‌های سرشماری از دیگر اقدامات این تشکل زیست محیطی است.

نورمحمدی افزود: توسعه باید بر مبنای مطالعات و با در نظر گرفتن الزامات محیط زیستی انجام بپذیرد و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بایستی در چهارچوب قوانین تعریف شده در حوزه تخصصی محیط‌زیستی باشد و با دغدغه‌مندی که این سمن‌ها دارند می‌توانند به عنوان مشاور و بازوی اجرایی محیط زیست فعالیت کنند.

رییس اداره محیط زیست تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال ۱۰ مورد آلودگی زیست محیطی در حوزه محیط انسانی به وقوع پیوست و ۱۵ مورد اخطاریه زیست محیطی و مرتبط با تخریب محیط زیست صادر شد.

نورمحمدی افزود: تشکیل پنج پرونده برای شکارچیان غیرمجاز، کشف و ضبط چهار لاشه قوچ، یک مورد زنده‌گیری پرندگان و در نهایت دستگیری ۳۲ نفر متخلف از دیگر اقدامات این اداره بوده‌ است.

به گزارش ایرنا، مساحت تربت‌حیدریه ۳۶۷ هزار هکتار است که از این میزان ۲۵۵ هزار هکتار به عرصه‌های طبیعی و ۱۱۲ هزار هکتار به عرصه‌های شهری و روستایی تعلق دارد.

۵۰۰ هکتار از اراضی تربت‌حیدریه نیز به جنگل‌های ارس اختصاص دارد.

گونه‌های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در این منطقه زیست می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha