۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84856200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایام اربعین به ازای هر مهرانی ۳۰۰ زائر وارد این شهر می شود

ایلام - ایرنا - جانشین قرارگاه مردمی خادمان اربعین حسینی اجتماع بزرگ خادمان اربعین گفت: پیش بینی می شود به ازای هر یک نفر شهروند مهرانی ۳۰۰ نفر زائر ایام اربعین وارد این شهرستان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر شریفی راد روز سه شنبه در جلسه قرارگاه مردمی خادمان اربعین اظهار داشت: طبق آمار سامانه سماح ۶۸ درصد از زائران اربعین مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کرده اند و حدود ۳۰ درصد از زائران دیگر مرزها نیز در برگشت از مرز مهران به کشور برمی گردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه اربعین طی ۲ سال اخیر به علت کرونا با وقفه همراه بود، امسال پیش بینی ها از حضور تصاعدی زائران در این آیین و در مرز مهران دارد.

شریفی راد ادامه داد: طی جلسات برگزار شده با اعضای ستاد خادمان اربعین و باتوجه به آسیب شناسی های انجام گرفته در حوزه اربعین ۸۱ مورد آسیب شناسایی شده است که باید رفع یا کاهش یابد.

وی تاکید کرد: باید سه حوزه تغذیه، اسکان و مسائل فرهنگی در اربعین امسال بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و از مقوله آداب و معرفت زیارت عتبات عالیات از سوی زائران و آداب خدمات رسانی به آنها از طرف خادمان غفلت نشود.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگ خادمان اربعین در روز یکشنبه ۳۰ مرداد خبر داد و گفت: در این همایش بزرگ بین سه تا چهار هزار خادم در محل مصلی شهر ایلام تجمع می کنند.

شریفی راد ادامه داد: این همایش در راستای آمادگی خادمان اربعین و با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز گفت: باید تمام ورودی ها و طول مسیرهای استان ایلام منتهی به پایانه مرزی مهران با بنر و تابلوهایی با محتوای شعار ایلام پایتخت خادمان اربعین نصب شود.

سردار جمال شاکرمی یادآور شد: باید این شعار ایلام پایتخت خادمان اربعین مختص به استان در سطح کشور نهادینه شود.

وی افزود: سپاه با تمام امکانات، تجهیزات و نفرات خود در خدمت اربعین و زائران عتبات عالیات است و باید از ظرفیت مردم نیز بهره مند شد.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود پنج میلیون نفر از مهران تردد کنند.

۶۸ درصد زائران در سامانه سماح مرز مهران را به علت نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق انتخاب کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha