تخصیص تسهیلات به ارتباط‌گیری استان‌ها با وزارتخانه‌ها بستگی دارد

بیرجند - ایرنا - معاون مدیرعامل بانک ملی با اشاره به سهم استان‌ها از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: تخصیص سهم بیشتر، به ارتباط‌گیری استان‌ها با وزارتخانه‌ها بستگی دارد و سعی بیشتر در این موضوع، سهم اعتباری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد نجف‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بیرجند افزود: راهبرد ما سوددهی نیست و مثل بانک‌های خصوصی فکر نمی‌کنیم لذا همواره تاکیدمان بر تعامل و همراهی است.

وی گفت: در راستای انتفاع عمومی، ۶۰ درصد منابع شعب بانک‌ ملی در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون شعب و بازاریابی منطقه ۲ کشور ادامه داد: در گذشته بانک مرکزی در هر استان یک نماینده ناظر مستقر داشت اما با تغییر سیاست‌ها، الان این موضوع منطقه‌ای شده و نظارت‌ها به‌صورت منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدام یزد و خراسان شمالی مبنی بر مکلف کردن واحدهای صنعتی بزرگ به سپرده‌گذاری در استان خود گفت: با وجود معادن غنی خراسان جنوبی و سرمایه‌گذاری‌هایی که طی چند سال اخیر صورت گرفته، این موضوع باید در این استان هم محقق شود.

نجف‌زاده تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که از منابع آب، برق و ذخایر معدنی یک منطقه استفاده می‌کند باید انتفاع استان از منابع مالی و حساب‌های بانکی خود را هم بپذیرد.

وی در ادامه با اشاره به همراهی این مجموعه با برخی پروژه‌های شاخص استان و عضویت بانک ملی در کنسرسیوم بانکی راه‌آهن خراسان جنوبی گفت: نگاه ما این است که باید از استان‌های کمتر برخوردار بیشتر حمایت کنیم.

سهم مناطق کمتر توسعه‌یافته ویژه دیده شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست بر سهم ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته در توزیع اعتبارات و تسهیلات تاکید کرد.

جواد اشرفی گفت: به جهت اهمیت موضوع و کمک به رونق و شکوفایی مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه‌یافته، لازم است در زمینه توزیع اعتبارات و تسهیلات به این مناطق توجه ویژه‌تری شود.

وی با تقدیر از همراهی و همسویی مجموعه بانک ملی با سیاست‌های کلان استان تصریح کرد: بانک ملی به نسبت نفوذی که در بین آحاد جامعه داراست، به همان نسبت هم عواید فراوانی برای جامعه به همراه دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات بانک ملی در مدیریت منابع و مصارف و نیز همراه کردن اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در راستای سیاست‌های حمایتی در استان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تعدد و تکثر بانک‌ها و تنوع حوزه اختیارات و وظایف آنها، بر وجود ناظر پولی مستقل و مستقر در استان تاکید کرد و افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه زیادی به شبکه بانکی به‌ویژه بانک‌های خصوصی تزریق می‌شود اما بخشی از آنها در استان سرمایه‌گذاری نمی‌شود که نظارت مستمر و کافی، مانع از بروز این اتفاق و کنترل منابع و مصارف بانک‌هاست.

اشرفی به سهم استان از منابع اعتباری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به محرومیت منطقه، سهم خراسان جنوبی از منابع بانکی در مقایسه با دیگر استان‌ها باید با شیب چند برابری صورت بگیرد تا توسعه محقق شود.

وی بر ضرورت افزایش سطح اختیارات بانک ملی استان نیز تاکید کرد و افزود: با همراهی‌های بسیار خوب بانک ملی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، افزایش اختیارات این تعامل را دوچندان خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha