۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84857107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توجه ویژه‌ دولت به توسعه روابط با همسایگان/ گلستان هفته آینده میزبان هیات اقتصادی تاتارستان است

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه دارد و موفقیت یکسال اخیر در برقراری این تعامل و نتایج اقتصادی فراوان حاصل از آن، گویای این ادعا است.

به گزارش ایرنا سیدمحمد دهنوی روز چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان اظهار داشت: این استان به دلیل برخورداری از شرایط مناسب، امکان برقراری ارتباط موثر با همسایگان را دارد و این هدف و افزایش تعمال دوسویه با ترکمنستان ، روسیه ، قزاقستان ، ازبکستان جزو برنامه‌های اصلی به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: سفر اخیر استاندار گلستان به جمهوری تارتارستان روسیه در راستای رسیدن به این هدف مهم به عنوان رویکرد موثر دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با همسایگان بود و در این راستا هفته آینده در استان از هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان میزبانی خواهد کرد.

دهنوی همچنین به رهاورد سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به گلستان اشاره کرد و گفت: روابط تجاری با ترکمنستان به شرایط قبل از کرونا بازخواهد گشت و مشکل تردد کامیون ها از مرز این کشور برطرف خواهد شد.

وی افزود: ترکمنستان انجام صادرات چمدانی را پذیرفته و این پذیرش، فرصت مناسبی برای توسعه تجارت با این کشور و تقویت صنایع به خصوص صنایع دستی و کارگاه های کوچک تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان برهماهنگی بیشتر مدیران دستگاههای مرتبط برای حل مشکلات حوزه تجارت و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این جلسه از پیگیری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر اخیر به گلستان و پیگیری مشکلات تجار منطقه با کشتیرانی خزر برای حمل کالا قدردانی کرد .

علی محمد چوپانی افزود: تعرفه حمل کالا از طریق کشتیرانی خزر به کشورهای منطقه نیازمند اصلاح است تا امنیت بیشتر برای فعالیت تجاری در این مسیر پایدار شود.

وی به نوسان قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار اشاره کرد و گفت : این محصولات در حال حاضر زیر قیمت مصوب بازار عرضه می شود و لازم است نگرانی سرمایه گذاران این حوزه با حمایت بیشتر دولت کاهش یابد.

چوپانی گفت : توجه بیش از گذشته دولت برای رونق صنعت مرغ گلستان به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور ضروری است و افزایش حمایت این بخش باعث پایداری اشتغال ۹ هزار نفر می شود .

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این جلسه بر تعدیل تعرفه صادرات مرغ به افغانستان تاکید کرد.

رضا مبصری همچنین به پیگیری در خصوص آزاد کردن صادرات خوراک دام از گلستان تاکید کرد و گفت : حمایت از کارخانه های تولید خوراک دام نقش به سزایی در ایجاد رونق تولید و ارزش افزوده برای استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha