۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84857763
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نخستین نیروگاه ۲۵ مگاواتی در گرمه خراسان شمالی احداث می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی از ساخت نخستین نیروگاه ۲۵ مگاوات خراسان شمالی در شهرستان گرمه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید علی میر کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان در قالب مجوزهای بی نام یکی از فرصت های شناسایی شده در شهرستان گرمه، احداث نیروگاه خورشیدی بود که مناقصه ای نیز برگزار شد.
وی افزود: در سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق، شرکت مهام شرق جهت احداث این نیروگاه برنده مناقصه شد که به زودی ساخت این نیروگاه آغاز خواهد شد.
میرکریمی با اشاره به مزایای نیروگاه های خورشیدی، گفت: امروزه در دنیا با توجه به محدود بودن سوخت های فسیلی و ذخایر زیر زمینی و حفظ محیط زیست باید به سمت استفاده از انرژی های پاک رفت که کشور ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: برای بدست آوردن برق باید از پنل های خورشیدی و ایجاد نیروگاه های بادی کمک گرفت زیرا این نیروگاه ها علاوه بر حفظ محیط زیست، موضوعات پدافند غیرعامل را نیز به درستی مدیریت خواهند کرد.

وی یادآور شد: اگر تمام انرژی ما در یک نقطه متمرکز باشد با قحطی گسترده برق مواجه می شویم در حالی که با ساخت نیروگاه های کوچک و مجزا احتمال قحطی برق کاهش می یابد.

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است.

این شهرستان دارای سه شهر، ۲ دهستان و ۱۷ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha