صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج در کردستان راه‌اندازی می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج همزمان با کشور در استان نیز راه‌اندازی می شود.

انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان ها ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان نیز در آستانه اجرای آن و راه اندازی این صندوق قرار دارد، گفت: این صندوق از نظر منابع مالی برای خود مستقل بوده و در ساختار بیمه سلامت، اعتبارات و ردیف خاص مخصوص به خود را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت به ما معرفی خواهد شد و براساس آخرین دستورالعمل بین ۱۵ الی ۱۹ بیماری زیر چتر این صندوق قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: از این تعداد بیماری، پنج بیماری از قبل شامل بیماران خاص بود و مابقی بیمارانی هستند که به عنوان خاص تعریف نشده و با عنوان بیماران صعب العلاج تعریف شده اند.

اسماعیلی افزود:  با توجه به وضعیت خاص اقتصادی که در کشور بوجود آمد و اعمال تحریم ها، برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی و دیابت از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی بصورت رایگان در هر ۲ بخش سرپایی و بستری خدمات خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه این بیماران فقط شاید در حوزه دارو یک تا ۲ درصد فرانشیز پرداخت کنند و مابقی خدمات زیرپوشش صندوق است، اظهار داشت: جای این صندوق در نظام سلامت ایران خالی بود و امیدواریم منابع مالی آن تامین و در اجرا دچار مشکل نشویم تا بتوانیم آبرومندان و مثل کشوری اسلامی از این بیماران حمایت کنیم.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha