۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری شدند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده اند که سهم بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد ۱۲۲ نفر است.

دکتر محمد پهلوان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران جدید بستری شده در بیمارستانهای استان طی روز ۲۷ مرداد ماه نسبت به روز قبل از آن هفت نفر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه سه بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۲ نفر از آنها در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جان باختند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۵۶ بیمار در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۳۲۲ نفر از این تعداد مربوط به مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان افزود: ۱۰۳ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که نسبت به ۲۶ تیرماه ۹ نفر کاهش داشته است.

وی از شهروندان خواست با توجه به قدرت بالای سرایت پذیری سویه امیکرون ، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و تزریق دز یادآور واکسن را جدی بگیرند.

طبق آخرین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد و ۱۴ شهر دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی و شهرهای کوهسرخ، باخرز، بجستان و گناباد نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در طول ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر دیروز ۲۷ مرداد ماه ، ۶۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۸۴۵  دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۳۲  دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۱۱۹  دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۶ دُز رسیده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha