تزریق دز سوم واکسن کرونا در مشهد به ۳۶ درصد جمعیت هدف رسید

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۳۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر محمد پهلوان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت دز سوم واکسن نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۹۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دُز اول و بیش از ۸۶ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه در موج ششم کرونا، کودکان بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا به این بیماری شدند، گفت: تاکنون افزون بر ۱۴ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به دریافت واکسن نوبت اول کرونا اقدام نموده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد افزود: در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی ۵ سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

دکتر پهلوان ادامه داد: تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه نسبت به واکسیناسیون فرزندشان اقدام کنند.

۳۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: هم اکنون ۳۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۰۰ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

دکتر پهلوان افزود: همچنین در حال حاضر حدود ۲۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۷۳نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این دانشگاه تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه بیش از ۲۹۳ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۲۱ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۴۵ دُز اول، ۵۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۴ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۲۱ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha