خشکسالی بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی خراسان رضوی خسارت زد

مشهد- ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری پدیده خشکسالی هشت هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

سید جعفر حاجی مجتهد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت تا کنون برآورد قطعی و ثبت شده که بیشترین میزان آن در بخش باغی و زراعی بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خشکسالی، امسال سیل نیز خسارات هنگفتی را به بخش کشاورزی استان وارد کرد به طوری که تا کنون گزارشهای جمع بندی شده نشان از ۳۳۳ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی استان شامل محصولات باغی، زراعی، دام و ماشین آلات کشاورزی است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: تا ۲۵ مرداد جاری تعداد بیمه نامه‌های صادر شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ۱۱۱ هزار بیمه‌نامه در بخشهای مختلف بوده که ۵۰ درصد آن در بخش گلخانه‌ای، محصولات باغی، زراعی و منابع طبیعی استان است.

حاجی مجتهد افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون میزان غرامت پرداخت شده به کشاورزان استان ۲۱.۵ میلیارد تومان به بیش از چهار هزار بیمه شده بخش کشاورزی است.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هکتار آن باغ است. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیر نفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha