۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84859896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص اعتبار سفر استانی دولت ۲۵ طرح عمرانی و اقتصادی رامیان را به مرحله بهره‌برداری رساند

گرگان - ایرنا - فرماندار رامیان گفت: تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی سفر استانی هیات دولت روند تکمیل ۲۵ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان را سرعت بخشیده و به مرحله بهره‌برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی استیری روز شنبه در جلسه قرارگاه خبری شهید حسین همدانی ویژه هفته دولت اظهارداشت: در هفته دولت امسال  ۴۱۵ طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با مجموع اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان به بهره‌بردری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: از مجموع این طرح‌ها، ۱۲۳ میلیارد تومان مربوط به ۷۹ پروژه عمرانی و ۷۱ میلیارد تومان مربوط به طرح های اقتصادی است که با راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

فرماندار رامیان به تلاش دولت برای خانه‌دار کردن شهروندان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۶۳۳ نفر در شهر خان‌ببین برای این طرح ثبت نام کردند که ۷۲۰ نفر حائز شرایط دریافت مسکن ملی تشخیص داده شدند. 

استیری اظهار داشت: در شهر خان‌ببین به عنوان محل اجرای پروژه نهضت ملی مسکن سه هکتار زمین داخل محدوده شناسایی شده که قابلیت استفاده در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

وی افزود: کل میزان ثبت نام طرح ملی مسکن در شهر رامیان ۵۱۵ نفر بوده که ۲۹۹ نفر از آنها حائز شرایط دریافت شدند که ۲.۹ هکتار زمین برای این متقاضیان درنظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در شهر تاتارعلیا هم ۳۷۹ نفر متقاضی طرح ملی مسکن شدند که ۳۲۱ نفر حائز دریافت مسکن هستند که در این شهرستان مشکل تامین زمین وجود ندارد.

فرماندار رامیان گفت: وضعیت تامین زمین در شهر دلند هنوز مشخص نشده و در حالی که ۱۶۵ نفر در این طرح شرکت کرده و ۱۲۰ نفر حائز شرایط هستند زمین مورد نیاز اجرای این طرح تامین نشده است.

استیری افزود: طرح های امسال هفته دولت رامیان در مقایسه با سال گذشته ۷۶ درصد رشد پروژه، ۲۱۷ درصد رشد اعتبار و ۳۶۴ درصد رشد اشتغالزایی داشت.

وی اظهار داشت: آغاز ساخت مخزن هزار متر مکعبی شهرک صنعتی، مقاوم سازی خانه های روستایی، بهسازی آسفالت و ایمن سازی سه کیلومتر اول محور رامیان - به سه راهی شاهرود، بهره برداری آب بندان لاله‌باغ و ساختمان ستاد انتظامی، مقاوم‌سازی بافت روستایی پاقلعه و بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار متر مکعبی خان‌ببین از جمله طرح‌های شاخص هفته دولت در رامیان است.

وی بیان کرد: شهرستان رامیان تنها شهرستان استان است که بیمارستان ندارد و خواسته مردم از دولت عدالت محور سیزدهم تکمیل بیمارستان ۹۱ تختخوابی در دست ساخت این شهرستان است.

استیری ادامه داد: این مرکز درمانی نیمه کاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد رسیده که امیدواریم با تخصیص اعتبار ملی تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرماندار رامیان گفت: رسانه ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت سیزدهم داشته و باید در اعتماد مردم کمک حال دولت باشند و در این مسیر هدایتگری کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان رامیان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شدند، در چهار نقطه شهری شامل "رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا" و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha