یک پیشنهاد برای تکمیل ۴۸۶۹ واحد باقیمانده مسکن مهر در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: برای چهار هزار و ۸۶۹ واحد باقیمانده تعاونی های مسکن مهر در استان پیشنهاد شده است که به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شده و از این طریق ساخت آنها تکمیل شود.

محمد امین بابایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکن مهر بین صفر تا بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند و در شهر گلبهار واقع شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۵۵ واحد مسکن مهر از کل واحدهای تعاونی مسکن باقیمانده، کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند که پیشنهاد شده است با رضایت خود متقاضیان به طرح نهضت ملی مسکن تبدیل شوند.

بابایی گفت: بقیه واحدهای مسکن مهر بین ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند که به این واحدها تسهیلات مکمل مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن  اعطا می شود تا تعاونی ها بتوانند ساخت این واحدها را کامل کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پیگیریهای زیادی برای تکمیل و تعیین تکلیف واحدهای تعاونی مسکن مهر انجام گرفته که در این راستا حتی خارج از چارت سازمانی، نمایندگی این اداره کل در شهر گلبهار با رویکرد تکمیل واحدهای مسکن مهر ایجاد شد که با اهتمام انجام گرفته، ۸۰۰ واحد در هفته دولت امسال آماده بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: مقرر است که تبدیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به نهضت ملی مسکن به امضای معاون تعاون وزارت کار و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید برسد و به استاندار خراسان رضوی ابلاغ شود تا این موضوع در شورای مسکن استان به تصویب برسد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی در قالب طرح مسکن مهر نسبت به ساخت ۱۲۰ هزار و ۶۰۱ واحد متعهد شده بود که از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۹۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۳ هزار و ۵۵۵ واحد در شهرهای جدید و ۲۰ هزار و ۵۲ واحد در شهرهای با جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

طرح ساخت مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ در کشور آغاز شد که تاکنون ادامه داشته است و پارسال رییس جمهور دستور اتمام این طرح را در کل کشور صادر کرد؛ دولت پیشین "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را در سال ۱۳۹۷ رونمایی کرد که پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور سال ۹۸ ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد که این طرح در دولت سیزدهم با عنوان نهضت ملی جهش تولید و عرضه مسکن ادامه یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha