اجرای طرح خرید حمایتی دام در خراسان شمالی از برکات سفر رییس‌جمهور است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح خرید حمایتی دام و تکمیل زنجیره این حوزه از برکات سفر دولت سیزدهم به استان است و شرایط دامداران با این طرح سامان یافت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: مسوولان جهاد کشاورزی اجرای این طرح را در راستای حمایت از قشر تولید کننده دامدار در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: با خرید حمایتی دام و ارایه تسهیلات تا حد زیادی مشکلات دامداران استان برطرف شد.

خرید حمایتی دام از رهاوردهای سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محسوب می شود که آیت الله رییسی در این سفر برای برطرف کردن مشکل دامداران دستور خرید حمایتی را دادند و این اقدام بعد از یک هفته عملیاتی شد و خرید حمایتی دام در دستور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی قرار گرفت.

بر این اساس خرید حمایتی دام یک هفته بعد از سفر رییس جمهور به استان عملیاتی شد و تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ راس دام سبک و ۷۰ راس دام سنگین از دامداران این استان خرید حمایتی شد.

تلاش برای جذب اعتبارات

استاندار خراسان شمالی از مسوولان سازمان ها و دستگاه هایی که در سفر رییس جمهور اعتبار به آنان اختصاص یافت، درخواست کرد تا برای جذب اعتبارات و عملیاتی شدن طرح ها تلاش کنند.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به سازمان ها و ارگان های این استان اختصاص یافت که علاوه بر این ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای پیشرفت و توسعه این خطه به بانک های عامل معرفی شد.

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر ارتباط بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا با بسیج دانشگاه تفاهم نامه ای امضاء شد که مراکز آموزش عالی به کمک دستگاه ها بیایند و در این راستا به هر سازمان یک مشاور اختصاص یابد.

وی از برخی از سازمان ها در خصوص نداشتن پروژه های ملی انتقاد کرد و گفت: در این خصوص ضعیف عمل شده است و باید تمرکز بیشتری در این زمینه انجام شود.

استاندار خراسان شمالی بر ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: سازمان این مهم را در اولویت قرار دهند تا شغل های پایدار ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha