۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84861920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوانان مسجدی بسترساز تحقق گام دوم انقلاب هستند

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲
کد خبر: 84861920
جوانان مسجدی بسترساز تحقق گام دوم انقلاب هستند

گرگان - ایرنا - مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: جوانان مسجدی با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند گام‌های موثری در بسترسازی تمدن نوین اسلامی برداشته و عامل تحقق بیانیه گام دوم انقلاب شوند.

مهدی بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب ملت ایران، به ویژه جوانان مسجدی و فرهنگی است که مانند پیرو آن باید برای رسیدن به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی تلاش کرد.

وی اظهار داشت: بعضی از مسائل از جمله ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی و قرآنی بسترش به طور خاص از مساجد شروع و شکل می گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد:  در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی از  تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی و زیان های بی جبرانی که به کشور و ملت زده اشاره می کند که مقابله با آن، جهادی همه جانبه و هوشمندانه می طلبد که چشم و امید همه در این موضوع به جوانان است.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت:  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان بوده که باید برای ایجاد سبک زندگی ایرانی-اسلامی و قرآنی تلاش کنند که بستر آن در مساجد شکل می گیرد و مساجد هم با استفاده از قالب ها، برنامه ها و مسائلی که در دل خودشان می پرورانند این بستر را فراهم کرده که جامعه به این سمت گرایش پیدا کنند.

بیکی افزود: با گسترش معنویت، اخلاق، اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در مساجد جوانان به یک گفتمان غالب در جامعه اسلامی دست پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: خاستگاه اخلاق، رعایت فضیلت ها، خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت، تواضع و اعتماد به نفس مسجد است و جوانان مسجدی به عنوان افسران این جنگ نرم در مقابل فرهنگ و سبک زندگی غربی ایستادگی کرده و به ایجاد سبک زندگی اسلامی در جامعه همت می کنند.

جوانان مسجدی بسترساز تحقق گام دوم انقلاب هستند

مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب نقش کلیدی دارند

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت:  بیانیه گام دوم  نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور آن چراغ راه را برای دوره بعد از چهل سالگی انقلاب روشن کردند.

بیکی افزود: در این بیانیه نقشه راه و مسیر رسیدن جوانان به اهداف خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی قید شده است.

وی اظهار داشت: در طول سالیان متمادی خواستگاه انقلابیون و مردم جهادی مساجد بوده که این انقلاب را به ثمر رسانده و رژیم طاغوت را ساقط کردند و در زمان حاضر این انقلاب را به یک درخت تناور و تنومند تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: یکی از پایگاه های اصلی که نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب داشته مساجد بودند لذا باید به مسجد به عنوان یک عنصر ویژه و اصلی در شکل دهی این تمدن اسلامی نگاه کنیم.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت:  دفاع عملی از نظریه نظام انقلابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلیات این بیانیه بیان کرده ریشه در مساجد دارد و همان طور که مساجد در پیدایش انقلاب اسلامی نقش داشتند در به ثمر رسیدن و پیشبرد این انقلاب هم نقش موثری داشته و تمام نهادهای این انقلاب که برسر خوان گسترده این انقلاب نشسته باید به مساجد توجه ویژه ای داشته باشند.

بیکی افزود: در زمان حاضر برای رسیدن به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی یک نگاه ویژه ای باید به مساجد داشته و برای آن برنامه داشته باشیم.

جوانان مسجدی بسترساز تحقق گام دوم انقلاب هستند

مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب نقش ویژه ای دارند

وی اظهار داشت: متناسب با بیانیه گام دوم مساجد نقش کلیدی و تعیین کننده در پیدایش انقلاب داشتند و باید در پیشبرد این انقلاب هم نقش کلیدی داشته باشند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مساجد باید نقش رسانه ای خودشان را در عرصه تبیین مسائل انقلاب اعمال کنند که رسالت بسیار مهمی است.

بیکی افزود: مساجد در ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، تقویت بنیه اقتصادی و عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه افزایش داده و ایستادگی را در برابر مستکبران روز به روز بیشتر کرد.

۳۰ مرداد روز جهانی مساجد نامگذاری شده و دلیل آن یادآوری به آتش کشیده‌شدن مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین جهان در ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ توسط صهیونیست‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha