۵۴ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در خلخال بهره‌برداری می‌شود

اردبیل -ایرنا - فرماندار خلخال از افتتاح و بهره برداری از ۵۴ پروژه عمرانی، اقتصادی و گردشگری این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده امروز دوشنبه در جلسه ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال خلخال اعلام کرد: ۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار و هزینه کرد بیش از هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت درمناطق مختلف این شهرستان  به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش این طرح ها شامل  ۴۹ پروژ عمرانی با هزینه کرد ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین  ۵ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال است.

 رییس ستاد برگزاری برنامه‌های هفته دولت خلخال گفت: در جریان سفر استاندار اردبیل به خلخال ودر یکی از روزهای هفته دولت امسال علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو طرح و پروژه عمرانی این شهرستان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال بر زمین زده می‌شود .

پروژه‌های آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی، طرح‌های آبرسانی  روستاهای کم آب منطقه ، طرح‌های هادی روستاها، گازرسانی به روستاهای علی اباد وماجولان در بخش شاهرود ، توسعه شبکه  فاضلاب شهری، توسعه و احداث آنتن‌هایBTS مخابراتی، احداث و تکمیل پل ائللر باغی،  پروژه مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن  و پروژه‌های نوسازی مدارس از جمله طرح‌هایی هستند که با حضور استاندار اردبیل مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

یحیی‌زاده همچنین از تخصیص اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه نیمه کاره واریانت راه خلخال به اسالم در ابتدای این راه خبر داد و گفت: این پروژه از انتهای بلوار شهید سلیمانی از سمت خلخال و روستای خوجین به سمت اسالم به طول ۲/۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از سوی اداره راهداری ئحمل ونقل جاده ای  بزودی آغاز شده و تا پایان مهر ماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده و نقاط حادثه‌خیز در این بخش اصلاح  وحذف خواهد شد.

فرماندار خلخال یادآورشد: علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان، ده‌ها ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی برای گرامیداشت ایام هفته دولت پیش بینی شده که در طول این هفته برگزار خواهد شد.

یحیی زاده اظهار کرد: برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی با حضور تیراندازانی از استان‌های منطقه شمال غرب کشور در خلخال، اجرای یادواره‌های شهدا، ویژه برنامه یادواره شهدای دولت، تجلیل از کارمندان و کارکنان نمونه ادارات و دستگاه‌های اجرایی، دیدار با خانواده معظم شهدای کارمند اجرای برنامه های فرهنگی هنری ورزشی در مناطق مختلف از جمله برنامه هایی است که از روز دوم شهریور ماه آغاز و تا پایان روز هشتم شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha