هفته دولت امسال ۴۷۵ شغل در شهرک‌های صنعتی گلستان ایجاد می‌شود/ احیای ۳۰ واحد راکد صنعتی

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: در هفته دولت امسال ۲۱ واحد تولیدی با ۸۹۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۷۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا شهمرادی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی آق‌قلا با ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، تصفیه‌خانه شهرک سیمین‌شهر در بندرترکمن، رمپ ورودی ناحیه صنعتی گلستان، آسفالت، تکمیل زیرسازی آسفالت، خیابان‌کشی، تکمیل روشنایی، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و خرید خودروی آتش‌نشانی از جمله پروژه‌های مهم قابل بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان طی هفته دولت است.

وی گفت: همچنین در این هفته طرح گازرسانی به ناحیه صنعتی گمیشان با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان در خصوص برخی دیگر از پروژه های هفته دولت گفت: برای ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان در عطاآباد ۱۵ هکتار زمین خریداری شده و در حال طراحی فضاهای آن هستیم.

شهمرادی افزود: برای تصفیه‌خانه‌ها نیز ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون هشت میلیارد تومان آن اختصاص یافته و پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی گنبد، آقچلی و آزادشهر در حال اجراست.

وی درخصوص پروژه ها و اعتبارت سفر سال گذشته رییس جمهور به گلستان هم گفت : در این سفر ۴۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی استان مصوب شد که تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گلستان  افزود: از مرداد ماه سال گذشته ۱۵۴ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها به مساحت ۸۷ هکتار و پیش‌بینی اشتغال ۳۷۵۷ نفر انجام شد که از این تعداد ۱۲ قرارداد در قالب پنج هکتار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان و اشتغال ۱۷۵ نفر به سرمایه‌گذاران واگذار شد.

وی افزود: در سال نخست دولت سیزدهم ۳۰ واحد صنعتی راکد با ۲۵۶ نفر اشتغالزایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا گردید.

 به گزارش ایرنا  ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۸۷۳ واحد بهره‌بردار درگلستان وجود دارد که از این تعداد ۶۱۶ واحد با حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha