خرید گندم کشاورزان مهابادی بیش از ۲ برابر افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره غله و خدمات بازرگانی مهاباد گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری با بیش از ۲ برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۴۳ هزار تُن گذشت.

خدر مازوجی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۴۳ هزار ۸۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تُن افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بابت خرید این میزان گندم، تاکنون ۲۶۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران مهابادی به آنها پرداخت شده و ۲۳۲ میلیارد تومان دیگر نیز چک لیست شده که در آینده نزدیک به حساب کشاورزان گندمکار واریز خواهد شد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی مهاباد با بیان اینکه هفت مرکز خرید به صورت تضمینی آماده دریافت و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان است، گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی و سیلوی این شهرستان آماده ذخیره سازی ۲۰۸ هزار تُن گندم است.

مازوجی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تُن گندم در این شهرستان تولید شود.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی تاکنون چهار هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران آذبایجان غربی پرداخت شده که این میزان ۵۲ درصد از کل مطالبات است و ۴۸ درصد از مطالبات هم باقی مانده که تا چند هفته آینده پرداخت می شود.

امسال دولت قیمت خرید متوسط تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

در سال زراعی جاری در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان مهاباد گندم آبی و در بیش از پنج هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده است،  سال گذشته حدود ۶۰ هزار تُن گندم تولید شد که از این میزان تنها ۲۶ هزار تُن تحویل سیلو و مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha