دغدغه‌ مجلس و دولت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور است

گنبدکاووس - ایرنا - نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال مواجه اند، تصریح کرد که دغدغه‌ اصلی مجلس انقلابی و دولت مردمی، رفع این مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد چهارشنبه شب در جمع اهالی روستای بی‌بی شیروان بخش مرکزی گنبدکاووس و برخی روستاهای همجوار آن گفت: مجلس انقلابی در کنار دولت سیزدهم از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای گشایش و رفع مشکلات مردم استفاده می کنند.

وی بابیان اینکه بخشی از مشکلات کشور مربوط به مدیرانی است که از مسیر و اهداف انقلاب فاصله گرفتند، افزود: باید مدیرانی که سلامت فکری، اعتقادی و طهارت اقتصادی و فساد ستیز باشند، سر کار بیایند.

نیکزاد اضافه کرد: مجلس در این راه به دولت کمک کرده و بر عملکرد آن نظارت خواهد داشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اشتغال کشور با آمدن مدیران انقلابی و متعهد رفع می شود.

نیکزاد افزود: مشکلات باقی مانده از دولت قبل زیاد است و طول خواهد کشید تا قطار خارج شده از ریل انقلاب به مسیر اصلی باز گردد.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای انقلاب، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی که متکی به شرق و غرب و سلطه‌گر و سلطه‌پذیر نبود و بدنبال عدالت و توسعه و پیشرفت مبتنی بر احکام‌ الهی مورد نظر و موافق مردم بود، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با شیوه‌های مختلف بدنبال آسیب زدن به آن برآمدند و جفای بزرگی به جمهوری اسلامی کردند.

نیکزاد افزود: استکبار جهانی چه با کشورهایی که سلطه آنها را پذیرفتند مثل لیبی و عراق و افغانستان چه بلایی سر آنها آوردند.

وی گفت: آمریکایی ها  به هیچ یک از صحبت های خود بویژه در حوزه حقوق بشر عمل نمی‌کنند.

نیکزاد ادامه داد: جمهوری اسلامی با همه سنگ اندازی هایی که استکبار جهانی و آمریکا علیه آن و مردمش انجام دادند در سایه مجاهدت علمی و دفاعی و نیز همراهی مردم موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف بدست آورده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت پایدار در جمهوری اسلامی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با تاکید برضرورت قدردانی ازاین دستاورد گفت: اگر این امنیت پایدار و قدرت نظامی ما نبود استکبار جهانی و آمریکا یک ساعت هم برای ماندن ما صبر نمی کردند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این شهرستان بویژه مناطق روستایی آن با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه اند که حاصل کم توجهی و سطحی نگری مدیران در گذشته بوده است.

امانقلیچ شادمهر افزود: مردم روستای بی بی شیروان و روستاهای همجوار ۴۰ سال است در انتظار ساخت پل روی رودخانه و یا لایروبی آب بندان ها هستند که محقق شود.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی امید مردم به رفع مشکلات و عقب‌ ماندگی ها افزایش یافته است.

شادمهر گفت: باید مدیرانی که اعتقادی به کار و خدمت به مردم ندارند هرچه سریعتر برکنار و جای خود را به مدیران انقلابی دهند.

در این نشست و پس از بیان مسائل و مشکلات اهالی روستای بی بی شیروان و چند روستای همجوار توسط دهیاران یا اعضای شورای ها مقرر شد که جاده ۳۵ کیلومتری این روستاها که فاقد آسفالت مناسب است از محل اعتبارات سازمان راهداری طی ۲ سال روکش آسفالت شود.

براساس این مصوبه ۱۵ کیلومتر از جاده آلمان امسال و ۲۰ کیلومتر دیگر آن در سال آینده انجام خواهد شد.

همچنین مقرر شد یک دهنه پل بر روی رودخانه روستا پس از انجام مطالعات فنی ۳۰۰ میلیارد ریال جهت انجام آن از محل اعتبارات ملی ۵۰ درصد و استانی ۵۰ درصد صورت گیرد.

همچنین مقرر شد به ۲۰۰ نفر از جوانان روستاها برای ساخت مسکن از تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت شود ضمن اینکه بازنگری طرح هادی پنج روستا و احداث پارک کودک در روستای بی بی شیروان  توسط بنیاد مسکن انجام شود.

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی برای لایروبی آب بندان ۷۰۰ هکتاری روستای بی بی شیروان از دیگر تصمیمات جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha