شهردار فیروزکوه: ۵ طرح با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود

فیروز کوه- ایرنا- شهردار فیروز کوه گفت: ۵ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا ،صادقی شهردار فیروزکوه روز پنجشنبه درباره پروژه های قابل افتتاح درهفته دولت به خبرنگاران گفت: زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری معابر مسکن مهر دشت ناصر از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است که امسال اجرایی شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه جهت رفع مشکل زیرساختی منطقه دشت ناصر با زیرسازی کوچه های مهر ۳، ۴، ۵ و ۱/۵ به همراه جدولگذاری و ترمیم جداول و آسفالت معابر فوق به مساحت ۹ هزار و ۲۶۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال اجرا شده است.

شهردار فیروز کوه با اشاره به ضرورت احداث پارک در منطقه دشت ناصر توضیح داد:  با توجه به درخواست اهالی و نبود پارک مناسب در منطقه دشت ناصر، احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی پارک آزادگان به مساحت یک هزار و ۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی پارک ملت به مساحت ۲ هزار مترمربع و اعتبار ۱۳.۵ میلیارد ریال اجرایی شده که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی در خصوص لکه گیری، زیرسازی و روکش آسفالت معابر سطح شهر فیروزکوه بیان کرد: این اقدام نیز در سالجاری با اعتبار ۳۸.۷۵ میلیارد ریالی در خیابان شهید فامیلی به مساحت یک هزار و ۶۵۴ مترمربع، خیابان تختی یک هزارو۵۱۲ مترمربع، منطقه کوهسار یک هزارو ۳۶۰ مترمربع، زیرسازی نوار حفاری و لکه گیری خیابان ۴۵ متری به مساحت ۵ هزار مترمربع به همراه لکه گیری آسفالت در برخی از نقاط شهر تاکنون اجرایی شده است که تا پایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کانال هدایت آب های سطحی محله کوهسار و زیردانشگاه، محله جمشیدآباد و کوچه شهید چمنی با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه های قابل بهره برداری است که این پروژه به طول حدود ۴۷۰ متر با اجرای دیوار سنگچین و پوشش دال بتن مسلح کانال عملیاتی شده است.

وی ضمن تقدیر از محسن منصوری استاندار تهران و همراهی سید احمدرسولی نژاد نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی و  محمد حیدری منش فرماندار شهرستان در پیگیری و تخصیص اعتبارات استانی و زحمات پرسنل خدوم شهرداری در اجرای پروژه ها بیان داشت: پروژه های هفته دولت در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیاردو ۲۵ میلیون تومان  از محل اعتبارات شهرداری و استانی اجرا شده که در این هفته افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار فیروز کوه گفت:  در حوزه حمل و نقل شهری  نیز اقداماتی همچون خرید تجهیزات ترافیکی و علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی معابر و خرید و نصب تابلوهای معرفی کننده بزرگ در ۴ نقطه از سطح شهر با اعتبار ۱۶.۵ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

وی افزود: بهسازی و ایمن سازی پارک های سطح شهر، ترمیم و احداث دیوار حائل سنگی در برخی از نقاط، طراحی و زیباسازی بخشی از بلوار ۴۵ متری، ترمیم جداول، پیاده رو و کف پوش های سطح شهر، ترمیم پله های دسترسی محله ها، تعویض جداول فرسوده، مرمت پل های ورودی کوچه ها و پارک ها، طراحی و مطالعات احداث پارک شهری خلیج فارس و پارک بانوان بخش دیگری از اقدامات شهرداری است.

شهردار فیروز کوه ادامه داد:  پیگیری برای اصلاح طرح تفصیلی، ارتقاء ظرفیت پایش تصویری، تجهیز آتش نشانی به موتور چهار چرخ و خرید لوازم و ابزار مورد نیاز آتش نشانان، زیباسازی و کاشت گل های فصلی و خرید و تجهیز مبلمان پارک ها و وسایل بازی کودکان، نورپردازی و فضاسازی شهر در عید نوروز و ماه محرم و همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان همچون برنامه شب های فیروزه ای توسط شهرداری اجرا شده است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قراردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha