۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84865647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنش آبی دوشان سنندج رفع شد

۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84865647
تنش آبی دوشان سنندج رفع شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: با راه اندازی و وارد مدار شدن چاهی جدید، مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی و وجود انشعابات غیرمجاز روستای دوشان تا حدودی رفع شده است.

محمد فرهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وارد مدارشدن این چاه در محوطه مرکز تحقیقات کشاورزی(در سه کیلومتری دوشان) و اجرای خط انتقال، دبی ورودی آب به این روستا ۱۸.۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت و برای این مهم ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه آرامشی بر شبکه وارد و تنش آبی تا حدودی رفع شده است، اضافه کرد: هنوز از جیره بندی خارج نشده ایم اما با مرور زمان و با احیای شبکه و خنکی هوا، جیره بندی نیز رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به مصرف بالای آب و وجود انشعاب های غیرمجاز در دوشان اشاره کرد و افزود: به فکر تامین آب پایدار و بلندمدت هستیم که از شهر خط لوله جدیدی به این روستا انتقال دهیم.

فرهاد از برنامه ریزی برای اجرای خط لوله جدید از میدان جهاد سنندج به سمت روستای دوشان و تامین منابع مالی آن خبر داد و یادآور شد: تلاش می کنیم این پروژه تا قبل از سال آینده اجرا و برای همیشه و به صورت دائم مشکل آب دوشان برطرف شود.

وی ادامه داد: از طریق شورای برنامه ریزی استان و وزارت نیرو، اعتباری برای اجرای این پروژه تخصیص یابد تا سال آینده دیگر شاهد مشکل کم آبی و جیره بندی در دوشان نباشیم.

روستا (روستا شهر) دوشان در پنج کیلومتری شرق سنندج واقع شده و حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

بالا بودن قیمت زمین و اجاره مسکن در سنندج و راحتی کار برای ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، جمعیت قابل توجهی از مردم این شهر و روستاییان مهاجر را به سمت دوشان و نواحی منفصل شهری دیگر کشانده است که باعث افزایش مصرف آب غیرمجاز و تنش آبی برای ساکنان آن شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha