۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84865928
T T
۵۹ نفر

برچسب‌ها

۵۴ طرح عمرانی سبزوار آماده بهره‌برداری در هفته دولت شد

سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۵۴ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی اجرا شده در این شهرستان، آماده بهره‌برداری در هفته دولت شده است.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی روز پنجشنبه در نشست خبری هفته دولت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات برای اجرای این تعداد طرح در شهرستان سبزوار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: طرحهای عمرانی آماده بهره برداری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، مخابرات، خدمات شهری و روستایی، مسکن مددجویان و گازرسانی اجرا شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین عملیات ساخت و اجرای ۱۵ طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی دیگر نیز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان خراسان رضوی با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد دولت مردمی سیزدهم بر تکمیل نهایی طرح ها و بهره برداری از آن بوده است به گونه ای که بلافاصله مردم از خدمات و مزایای این طرح ها بهره مند شوند.

ابراهیمی گفت: ۲۱۴ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی این شهرستان استقرار دارد که از این تعداد ۱۷۴ واحد فعال است.

وی افزود: اکنون حدود ۴۰ واحد صنعتی در شهرستان سبزوار غیرفعال است که با برگزاری نشست های مختلف در دفتر سرمایه گذاری با حضور تولید کنندگان، پیگیری جدی برای رفع موانع موجود و احیای مجدد این واحدهای صنعتی در جریان است.

وی تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی به علت مشکلات نقدینگی و ضعف در تامین سرمایه در گردش، با کمتر از ظرفیت واقعی خود کار می کنند که رفع این مشکلات هم در دست پیگیری است. 

فرماندار ویژه سبزوار همچنین با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: این یکی از زیرساختهای مهم اقتصادی در غرب استان است که با فراهم کردن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری زمینه جهش اقتصادی منطقه را فراهم می کند.

ابراهیمی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در مسیر چهارراه مواصلاتی و راه آهن و مجاورت جاده تهران - مشهد و نیز دالان شرق به غرب کشور قرار دارد که با فعال شدن این منطقه، تحولی اساسی در حوزه اقتصاد منطقه ایجاد می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری، افزود: با توجه به سفرهای استانی رییس جمهور به استانها، رویکرد کنونی دولت سیزدهم و وزارت کشور به موضوع تقسیمات استانی مثبت است.

ابراهیمی افزود: بخش زیادی از مطالبات مردم برخی مناطق برای تفکیک و ارتقا به استان جدید، ناشی از ایراد نظام توزیع اعتبارات و بودجه ریزی است که باید در کلان به این موضوع توجه شده و مشکل از اساس برطرف شود.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: در چهارچوب شرح وظایف فرمانداری، که پیگیری سیاست های دولت است و نیز بر مبنای ضوابط قانونی تقسیمات کشوری و بررسی کارشناسی، در انعکاس و انتقال این مطالبه اجتماعی به مراجع بالادستی کوتاهی نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha