۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85018023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فجر انقلاب در سبزوار با افتتاح ۲۳ هزار میلیارد ریال طرح همراه است

سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، آموزش و خدماتی طی دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: ۵۰ طرح عمرانی در بخش های مختلف شهری و روستایی این شهرستان به اجرا درآمده است که یکی از طرح های شاخص این شهرستان، کارخانه تولید آهک هیدراته است که با هزینه کرد اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: انقلاب اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته با وجود توطئه های مختلف دشمنان در زمینه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و نیز تجزیه طلبی، با عزت و اقتدار به مسیر رو به پیشرفت خود ادامه داده است.

ابراهیمی افزود: آنچه سبب شده دشمن در محاسبات خود اشتباه کند، اعتقادات مردم، رهبری داهیانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و پای کار بودن مردم در حمایت از آرمانهای انقلاب و خون پاک شهیدان است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن، جنگ ترکیبی اقتصادی و رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است، باید تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در ایام دهه مبارک فجر مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

فرماندار سبزوار افزود: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان تدارک دیده شده که برپایی نمایشگاه کتاب دهه فجر، نمایشگاه تصاویر شهدای انقلاب در دوران انقلاب و اجرای سرودهای خیابانی در سطح شهر و تبیین دستاوردهای انقلاب با حضور چهره های شاخص از آن جمله است.

وی گفت: برگزاری نمایش و جشن های شادی در سطح شهرستان، یادواره شهدای کارگر دیار سربداران و شهدای هویزه، اعزام راویان انقلاب به مدارس در طول دهه فجر، جشنواره ایده های برتر توسط دانش آموزان و نمایشگاه صنایع دستی و مسابقات کتابخوانی از دیگر این برنامه ها خواهد بود.

سبزوار در حوزه راه از شاخص های استان پایین تر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان در مسیر شاهراه ارتباطی شمال- جنوب و شرق - غرب کشور قرار دارد اما از نظر برخورداری از راههای ارتباطی وضعیت مناسبی ندارد.

ابراهیمی افزود: در سفر هیات دولت به خراسان رضوی و با نگاه مساعد استانداری، هفت قرارداد راهداری برای شهرستان سبزوار منعقد شد که پیمانکاران آن مشخص شده و شماری از آنان اقدام به تجهیز کارگاهها نموده اند که با مساعد شدن شرایط جوی، عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

وی اظهار داشت: ساخت باند دوم جاده سبزوار - جوین - اسفراین، به عنوان یکی از مسیرهای پرترافیک و حادثه خیز در مجموعه راههای شهرستان سبزوار به طول ۲۰ کیلومتر، هم‌اینک در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

احیای واحدهای صنعتی راکد در دستور کار ستاد تسهیل سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی از ظرفیت های اصلی این شهرستان حوزه صنعت است که از ابتدای امسال ۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت، معدن و صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری مواد غذایی در شهرستان صادر شده است.

ابراهیمی افزود: با بررسی های میدانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، تمامی واحدهای غیرفعال شناسایی شده است که از مجموع ۱۰۲ واحد صنعتی مستقر در ۲ شهرک صنعتی سبزوار ۱۸ مورد غیرفعال، از ۱۲۸ واحد صنعتی بیرون شهرک های صنعتی ۱۷ مورد غیرفعال، از ۷۲ واحد معدنی نیز ۲۰ واحد راکد و از ۴۶۳ واحد بخش کشاورزی، دام و طیور هم هشت واحد در بخش صنایع غیر فعال است.

وی گفت: برای بسیاری از این واحدهای راکد به صورت موردی در قالب نشست های مختلف ستاد تسهیل جلسه برگزار و موانع این واحدها که عمدتا شامل امهال تسهیلات، جذب تسهیلات جدید بانکی و تامین سرمایه در گردش و امور مرتبط با مالیات و بیمه بوده است، بررسی و حل مشکل آنها در دستور کار قرار گرفته است.

۹۵ درصد تعهد اشتغال سبزوار محقق شده است

عاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سهمیه اشتغال امسال این شهرستان تا نیمه نخست دیماه پنج هزار و ۳۶۰ نفر بوده است که تمامی این فرصت های شغلی با ثبت در سامانه رصد محقق شده است.

ابراهیمی افزود: به دلیل عملکرد خوب شهرستان سبزوار در حوزه ایجاد اشتغال، میزان تعهد اشتغال شهرستان به پنج هزار و ۷۱۸ مورد افزایش یافت که تاکنون ۹۵ درصد این تعهد محقق شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه تسهیلات اشتغال در مجموع سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف کشاورزی، مشاغل خانگی، بنیاد برکت، کارآفرینی امید، کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha