توانمندسازی و رفع نیازهای معلولان، رهاورد اردوی جهادی به منطقه لیردف جاسک

بندرعباس- ایرنا- مدیر مرکز توانبخشی حوزه شرق جاسک گفت: به مناسبت هفته دولت ۴۰ نفر از جهادگران، تسهیلگران و داوطلبان محلی در قالب اردوی جهادی درعرصه های معاش، آموزش، سلامت اجتماعی و توانمندسازی معلولان به مدت سه روز به معلولان مناطق محروم و دورافتاده این شهرستان خدمات رسانی کردند.

محمد جمالدینی روز شنبه درخصوص برگزاری این اردوی جهادی در گفت وگو با ایرنا افزود: در این اردوی جهادی جهادگران در عرصه های معیشتی و توانمندسازی معلولان از دوم تا چهارم شهریور به ۱۸۲ نفر از معلولان لیردف جاسک و ۷۶۵ نفر از خانواده‌های آن ها خدمات دادند.

وی بیان داشت: این خدمات در زمینه بینایی سنجی کودکان روستایی، دوره های آموزشی، آموزش خانواده معلولان (سبک های فرزند پروری)، پیشگیری از معلولیت ها، مهارت های زندگی برای یک فرد معلول، آموزش روش تدریس تلفیقی ویژه معلمان مدارس ابتدایی، بازآموزی برنامه CBR ویژه مؤسسه ها و تسهیل گران، آموزش و شناخت پیش از ازدواج ویژه خانواده معلولان و مناسب سازی منزل معلولان، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، حضور در منزل معلولان و بررسی مشکلات و وضعیت تحصیلی آن ها بوده است.

مدیر مرکز توانبخشی حوزه شرق جاسک، هدف از برگزاری این اردوی جهادی را خدمت رسانی به افراد معلولی که در روستاها و مناطق دور افتاده بخش لیردف شهرستان جاسک زندگی می کنند، عنوان کرد.

جمالدینی اظهارداشت: این اردوی جهادی به مدت سه روز با همکاری اداره بهزیستی، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک و دهیاران و بهورزان و بسیج در روستاهای دور افتاده و کوهستانی بخش لیردف جاسک برگزار و به افراد معلول در زمینه های آموزشی، بهداشتی و معیشتی خدمت رسانی شد.

وی، هدف از برگزاری این رویداد جهادی را خدمت رسانی به معلولان مناطق محروم و دورافتاده بخش لیردف جاسک و شناسایی افراد دارای معلولیت و حل مشکلات آن ها دانست. 

این مسوول ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی در منطقه محروم بخش لیردف باتوجه به محرومیت این منطقه می تواند در رفع عقب ماندگی های منطقه و خدمت رسانی به ولی نعمتان تاثیر گذار باشد و باعث می شود معلولان و خانواده های آن ها از خدمات ارزشمندی بهره مند گردند.

جمالدینی با اشاره به رویکرد مرکز توانبخشی مبتنی برجامعه CBR حوزه شرق جاسک که حمایت و توانمندسازی معلولین می باشد، یادآور شد که اردوی جهادی به صورت فصلی یکبار در مناطق محروم و کوهستانی بخش لیردف برگزار نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha