۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84868147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بهره‌برداری و آغاز ساخت ۲۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس به مناسبت هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) با حضور استاندار گلستان و برخی مدیران کل استان، فرماندار ویژه، برخی مدیران، ائمه جمعه گنبدکاووس و نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در محل موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار این شهرستان درسخنانی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ایمان، تعهد، جهادی، انقلابی، ولایی و مردمی بودن و بصیرت داشتن سبب ماندگاری این دو شهید والامقام شد و آنها اکنون مرجع، شاخص و الگویی برای مدیران در خدمت رسانی به مردم هستند.

مهدی دهرویه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی و انقلابی در انجام امور افزود: همه مدیران باید در راستای منویات رهبری و همگام با سیاست‌های دولت برای رفع مسائل و مشکلات جامعه گام بردارند.

وی اضافه کرد: با گذشت یک سال از عمر دولت سیزدهم، اقدامات تحولی خوبی در سراسر کشور، استان گلستان و گنبدکاووس بویژه در بخش‌های آب، برق و ساماندهی آرد و نان صورت گرفت که قابل تقدیر است.

دهرویه ادامه داد: تابستان سال قبل مردم ما مشکلات زیادی در قطع برق و آب داشتند اما با اقدمات انجام شده در این ۲ بخش تابستان امسال هیچ مورد قطعی برق و آب نداشیم ضمن اینکه ۲۰ میز خدمت مدیران در گنبدکاووس برپا شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از شناسایی ۷۰ هکتار زمین متعلق به ادارات و نهادهای دولتی و معرفی آن برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: بزودی مکان مناسب برای نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گنبدکاووس راه‌اندازی خواهد شد.

وی از تصویب افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی از محل سفر سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان خبر داد و افزود: بیشتر این اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام این شهرستان خواهد شد.

دهرویه اضافه کرد: در هفته دولت امسال ۲۱۷ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با هزینه افزون بر هفت هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها برای ۷۹۵ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

بهره‌برداری و آغاز ساخت ۲۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در گنبدکاووس
مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت در گنبدکاووس

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت انقلابی بودن و انقلابی ماندن افراد برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و خدمت بیشتر به مردم بویژه توسط مدیران دولتی گفت: در شرایط فعلی اگرچه اانقلابی بودن سخت است اما دولت آیت الله رییسی به خوبی این ویژگی را در برابر دشمنان انقلاب حفظ کرده است.

حجت الاسلام محمود ترابی، برخورداری تمامی برنامه‌ها و طرح‌های دولت از پیوست عدالت را ضروری دانست و افزود: با این پیوست و طرفدار عامه مردم بجای خواص بودن، سبب می‌شود تا توسعه متوازن در همه استان‌ها بویژه استان‌های کمتر برخوردار و محروم برقرار شود.

وی حذف یارانه‌ها بویژه در حوزه آرد و نان را از اقدامات خوب و شجاعانه دولت ذکر کرد اما بیان داشت: ساماندهی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف باید با برنامه صورت گیرد تا مردم را دچار سختی و مشقت نکند.

همچنین امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار در زمانی که دشمن تلاش زیادی برای خدشه دار کردن انقلاب و آرمان‌های آن انجام می‌داد، ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

آخوند عبدالباسط نوریزاد با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) افزود: مسوولانی که برای رضای خدا و در راه خدمت به مردم گام بر می‌دارند، مشمول نصرت الهی می‌شوند ضمن اینکه توجه به وحدت بویژه در بین مدیران برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم یک اصل ضروری است.

وی اضافه کرد: مدیران باید به وظایف قانونی و شرعی خود آشنا باشند و صادقانه به مردم خدمت کنند زیرا فرصت خدمتگزاری که یک امانت الهی است، محدود و زودگذر می‌باشد.

آخوند نوریزاد همچنین از مسوولان کشوری و استانی به خاطر استفاده از برداران و خواهران اهل سنت در مناصب مدیریتی تشکر کرد و بیان داشت: این اقدام به تقویت وحدت در منطقه کمک و نقشه دشمنان را که بدنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت هستند، خنثی می‌کند.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha