۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84870185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد سهم اشتغال کردستان در سال جاری محقق شد

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 84870185
۵۰ درصد سهم اشتغال کردستان در سال جاری محقق شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر است، گفت: از این میزان تاکنون ۵۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: از ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر سهمیه اشتغال استان که تا پایان سال جاری باید محقق شود تاکنون ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر آن در سامانه رصد اشتغال، به ثبت رسیده است.

وی به تسهیلات مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی بود که امسال به ۸۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد معادل ۵۶۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان توزیع شده است، اضافه کرد: در حوزه مشاغل پایدار روستایی هم ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات داریم که به طرح های تولیدی و اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت می شود.

پیشکاری یادآور شد: از آغاز اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی تاکنون به عبارتی طی سه سال اخیر، چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به طرح های روستایی در استان تسهیلات پرداخت شده است.
 

۵۰ درصد سهم اشتغال کردستان در سال جاری محقق شد

وی با بیان اینکه بخش تعاون در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی نقش تاثیرگذاری دارد، گفت: در حال حاضر براساس آمارهای موجود سهم تعاون در اقتصاد کشور پنج درصد است که افزایش آن به ۲۵ درصد در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه انجام کار گروهی به طور اصولی و با رعایت چارچوب های مشخص شده و قانونی در همه عرصه ها راهگشا است، اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۹۳۸ تعاونی با ۱۸۴ هزار نفر عضو در استان وجود دارد.

پیشکاری با بیان اینکه حدود ۲۴ درصد اعضای تعاونی های استان را بانوان تشکیل دادند، اظهار داشت: هم اکنون تعاونی های استان برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده اند.

وی اظهار داشت: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی ها ارائه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با سه هزار و ۱۲۶ نفر به ثبت رسیده است، گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعاونی های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان نیز در این مدت پرداخت شده است.

پیشکاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال در کارگروه های توسعه استانی و ملی مصوب شده است.

وی به برنامه های هفته تعاون در استان اشاره کرد و گفت: تجلیل از تعاونی های برتر، افتتاح ۱۹ تعاونی، رونمایی از خیابان تعاونی در بانه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان از جمله مهمترین برنامه هاست

هفتم تا سیزدهم شهریورماه در تقویم کشورمان به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha