۳۳ موکب از آذربایجان‌غربی برای خدمات رسانی در اربعین مجوز گرفتند
عکس تزئینی است

ارومیه - ایرنا - مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون برای ۳۳ موکب از این استان جهت ارائه خدمات به زوار در اربعین حسینی مجوز صادر شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین در مرز تمرچین افزود: از این تعداد، یک موکب در مرزهای بازرگان و مهران، سه موکب در تمرچین، ۲ موکب در نجف، یک موکب در سامرا و باقی موکب‌ها در کربلا و مرز تمرچین در زمان مورد نظر مستقر شده و خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: موکب داران از ۱۲ شهریور عازم محل‌های مورد نظر خواهند شد و از ۱۶ شهریور خدمات لازم را به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: موکب‌های این استان توانایی دارند روزانه برای ۹۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام طبخ کرده و توزیع ‌کنند و ظرفیت اسکان روزانه آنها نیز ۱۵ هزار زائر را می‌باشد که این آمار سه برابر ابلاغ سهمیه استانی است.

حسینی اظهار کرد: تدابیری اندیشیده شده تا چهار موکب نیز در مرز تمرچین و در مسیر تردد زوار راه‌اندازی شود زیرا با بازگشایی مرز تمرچین تردد زائران این استان راحت شده و مسیر برای رسیدن به عتبات عالیات کوتاهتر بوده و هزینه سفر نیز کم خواهد شد.

وی گفت: تمام خدماتی بهداشتی، خوراکی، تغذیه و درمانی موکب‌های ایرانی و به تبع آن موکب‌های آذربایجان‌غربی در پیاده وری اربعین رایگان است.

امسال ۲۶ شهریورماه مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha