موکب کتابخانه حسینی آذربایجان غربی میزبان زائران اربعین در تمرچین پیرانشهر شد

ارومیه - ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: موکب کتابخانه های عمومی استان با عنوان «کتابخانه حسینی» و با شعار «کتاب آزادگان حسین علیه‌السلام» در مرز تمرچین پیرانشهر برای سومین سال متوالی برپا شد.

خدیجه معصومی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با ایام اربعین حسینی و در راستای خدمت رسانی فرهنگی به زائران، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با عنوان «کتابخانه حسینی» در مرز تمرچین برپاشد.

وی اظهار کرد: در این موکب که از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور به منظور پاسداشت و ترویج آئین بزرگ پیاده‌روی اربعین، خدمت رسانی فرهنگی، توجه به نیازهای مطالعاتی زائران و محقق ساختن شور و شعور حسینی دایر شده است برنامه‌های فرهنگی ترویجی کتاب محور با محوریت اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) و قرآن کریم با شعار "کتاب آزادگان حسین (ع)" ویژه تمامی گروه های سنی اجرا شده و در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائران خواهد پرداخت.

معصومی ادامه داد: اجرای پویش «غزه تکرار کربلا» و اهدای پرچم فلسطین بصورت نمادین با هشتگ #غزه-تکرار-کربلا به زائران، طرح "بیعت با شهدا"، پویش "اذان به وقت کربلا" و اذان‌گویی توسط زائران در موکب به وقت اذان ظهر و مغرب، ساخت پرچم در سه طرح یا حسین ع، یا زینب (س) و یا مهدی (عج) توسط کودکان و نوجوانان با مهر بر روی پارچه، انجام دست های اربعینی در موکب شامل ساخت دستمال اشک با عنایت به فضلیت گریستن بر مصائب اهل بیت (ع) و ساخت ریسه با استفاده از نام و ذکر اهل بیت (ع) از جمله برنامه هایی است که در موکب کتابخانه های عمومی استان صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی پویش کتابخوانی با عنوان "عشق" و خوانش کتابهای ادبی مرتبط با واقعه کربلا، روز عاشورا و رنگ‌آمیزی با طرح‌های محرم و عزاداری کودکان، قصه‌گویی برای کودکان از قصه های واقعه کربلا، پرده‌خوانی و نقالی، جمع‌خوانی از کتاب‌های منتخب توسط کودکان و نوجوانان، انجام کار فرهنگی با محوریت مجله شبنم، طرح استند عکاسی و عکس یادگاری با موضوع رهبر معظم انقلاب و فرزندان شهدا، اجرای برنامه های محفل قرآن و عترت و محافل ادبی، زیارت به نیابت از شهدا از برنامه های دیگر این موکب است.

به گزارش ایرنا، هرساله همزمان با آغاز ایام پیاده روی اربعین از مرز تمرچین اکثر دستگاهها و نهادهای مختلف اقدام به برپایی موکب های مختلف در مرز تمرچین گرده و به استقبال از زائران اربعین حسینی می پردازند هرکدام از دستگاهها به شیوه مختلف استقبال از زائران اربعین را انجام می دهد.

پیاده روی اربعین از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند.

سال گذشته نیز موکب کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با عنوان "کتابخانه حسینی" با شعار "سرفصل کتاب عشق ما حسین (ع) است" در مرز تمرچین پیرانشهر میزبان زائران اربعین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha