۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84870350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 وزارت آموزش و پرورش با کمبود مربی پرورشی مواجه است

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با کمبود مربی پرورشی مواجه است به گونه ای که برای ۱۲۰ هزار مدرسه کشور تنها ۴۲ هزار مربی پرورشی و فرهنگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر باقرزاده روز دوشنبه در گردهمایی معلمان حوزه پرورشی و فرهنگی در بجنورد اظهار داشت: گرچه رفع کمبود این نیروها در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست اما با این وجود توانمندسازی مربیان تربیتی موجود از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی در دستور کار است.

وی، استفاده از ظرفیت آموزگاران را راهکار دیگری برای جبران کمبود مربی پرورشی دانست و افزود:  معلمان با تلفیق برنامه‌های پرورشی با برنامه‌های مدارس نقش تربیتی خود را بهتر ایفا کنند.

باقرزاده با بیان اینکه تربیت، تحمیل و تحقیر نیست، گفت: تربیت ارزش نهادن به گرایش، بصیرت و اراده است به این معنا که افراد از گرایش‌های مادی و حیوانی به سمت گرایش انسانی و الهی سوق پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مربی های پرورشی در شکل گیری شخصیت کودکان، بیان کرد: بعد از خانواده، نقش الگویی مربی در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است به گونه ای که نفوذ این افراد، تاثیر زیادی در سلامت فکری و روانی دانش آموز دارد به همین دلیل مربیان باید تلاش کنند علاوه بر کارهای تربیتی و پرورشی در مدارس، الگودهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: همچنین مربیان باید با اولیای دانش آموزان به صورت مداوم در ارتباط باشند تا در راستای تربیت آنها گام های مثبتی بردارند.

دیدار با خانواده شهید معلم اسدی بربریها در بجنورد، بازدید از اردوگاه شهید چمران بجنورد، اردوگاه شهید مطهری اسفراین و اردوگاه امام حسن مجتبی(ع)، افتتاح مرکز مشاوره شیروان و مرکز استعدادهای درخشان درکش شهرستان مانه و سملقان از برنامه های معاون وزیر آموزش و پرورش در خراسان شمالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha