اولین دانشجوی عراقی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فارغ التحصیل شد

ساری - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: اولین دانشجوی عراقی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فارغ التحصیل شد.

دکتر محمد میرزائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "علاء شعلان ثغاب" که ورودی  سال ۹۹ در رشته برق بوده است امروز دوشنبه مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دریافت کرد.

وی بیان کرد: علاء شعلان ثغاب از کشور عراق هستند که همزمان با دیگر دانشجویان خارجی سال ۹۹ در این دانشگاه پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: پایان نامه این دانشجوی خارجی نیز درباره طراحی شبیه سازی ، محدود کننده جریان خطاء، حالت جامد برای حفاظت شبکه توزیع برق بوده است که توانسته با موفقیت ارائه دهد.

میرزائی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم اکنون قریب به ۲۰۰ دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از کشورهای سوریه و عراق دارد که در ۶ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، مکانیک، صنایع و مواد، علوم پایه، عمران و نیز مهندسی شیمی تحصیل می کنند.

اولین دانشجوی عراقی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل فارغ التحصیل شد

وی همچنین بیان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز تعدادی از دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف جهت تحصیل در این دانشگاه اعلام حضور کردند که این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ادامه اظهار داشت: هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی و خارجی در ۶ دانشکده در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تحصیل می کنند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از دانشگاههای برتر در سطح کشور و دارنده چندین رتبه بین المللی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha