۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85290024
T T
۴۱ نفر

برچسب‌ها

اینجا بابل شهر دانشگاهی ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85290024
اینجا بابل شهر دانشگاهی ایران

ساری- ایرنا- بابل از محدود شهرهای شمال کشور است که ۱۵ مرکز دانشگاهی و بیش از ۳۵ هزار دانشجوی داخلی و خارجی دارد که از این تعداد ۲ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه علوم پزشکی با میزبانی از دانشجویان چهار کشور جهان بر دیگر موسسات عالی ایران تنه می زنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشگاه نوشیروانی بابل به عنوان تنها دانشگاه صنعتی دولتی شمال کشور و دانشگاه علوم پزشکی به همراه ۱۳ دانشگاه دیگر همانند پیام نور، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و آزاد اسلامی میزبان بیش از ۳۵ هزار دانشجو از سراسر کشور است، که از این تعداد بیش از ۳۰۰ دانشجوی خارجی از چهار کشور عراق، سوریه، یمن و افغانستان در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

دانشجویان خارجی که در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و همچنین در رشته های مهندسی برق، مکانیک، عمران، شیمی و علوم پایه تحصیل می کنند، بابل را به یک شهر دانشگاهی تبدیل کردند.

بابل از محدود شهرها در شمال کشور است که ۲ دانشگاه آن میزبان دانشجویان خارجی است، که تعداد دانشجویان خارجی در ترم های پیش رو ه گفته مسوولان امر افزایش می یابد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در رتبه بندی های علمی جهانی از جایگاه ممتازی برخوردار است در کنار اساتید توانمندی که جزو دانشمندان یک و ۲ درصد جهان هستند، یکی از معتبرترین دانشگاههای صنعتی در شمال است که مورد توجه دانشجویان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

این دانشگاه که در ۲ سال اخیر ارتباط نزدیکتری با صنعت برقرار کرده برای گره گشایی از صنایع بزرگ مازندران برنامه های خوبی ارائه کرده است. همچنین این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه صنعتی در کشور بود که برقی کردن خودروی شاهین از مجموعه شرکت سایپا را با موفقیت انجام داده است که همه این ظرفیت ها سبب شد که بابل به عنوان یک شهر دانشگاهی در شمال کشور مطرح باشد.

اینجا بابل شهر دانشگاهی ایران

این دانشگاه که در دولت سیزدهم توانسته مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران را با ارائه راهکارهای مناسب رفع کند، طرح برقی کردن خودروی شاهین از خانواده شرکت سایپا را آغاز کرده بود و به گفته معاون اداری مالی وزیر علوم به خوبی آن را به پیش برده تا جایی که تحسین این مقام مسوول را برانگیخته است.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که هر ساله در رتبه بندی های بین المللی از جایگاه ممتازی برخوردار است در جدیدترین رتبه بندی تایمز "یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهان" در بین دانشگاههای کشور رتبه اول کیفیت پژوهش را از آن خود کرده است.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی بابل با سرمایه گذاری ارزشمند دولت توانست زیر ساختهای لازم جذب دانشجوی خارجی را فراهم کند و از ترم جاری موفق به جذب دانشجوی خارجی شد.

دانشجویان چهار کشور در بابل

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در حال حاضر دانشجویان چهار کشور از عراق، سوریه، افغانستان و یمن در این شهر تحصیل می کنند، که با توجه به ظرفیت های خوب موجود در شهرستان و جایگاه علمی تعداد دانشجویان خارجی رو به افزایش است.

بهرام عزیزالله گنجی اضافه کرد:با روی کار آمدن دولت سیزدهم دانشگاه کارآفرین و نیازمحور از جمله راهبردهای دانشگاههای کشور به خصوص دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل قرار گرفته است و این دانشگاه توانست در دولت سیزدهم طرح های بزرگ و مهمی را در حوزه صنعت انجام دهد.

وی اضافه کرد : این دانشگاه که در دولت سیزدهم توانسته بود مشکلات ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران را با ارائه راهکارهای مناسب رفع کند، طرح برقی کردن خودروی شاهین از خانواده شرکت سایپا را آغاز کرده بود با موفقیت به پایان رساند.

عزیزالله گنجی افزود:این دانشگاه که هر ساله در رتبه بندی های بین المللی از جایگاه ممتازی برخوردار است در جدیدترین رتبه بندی تایمز "یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهان" در بین دانشگاههای کشور رتبه اول کیفیت پژوهش را از آن خود کرده است.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این مطلب که وجهه ی بین المللی این دانشگاه سبب شد علاوه بر بیش از ۶ هزار دانشجوی داخلی، حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای منطقه اعم از عراق، سوریه، یمن و افغانستان برای ادامه تحصیل در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به بابل مهاجرت کرده و در این دانشگاه تحصیل کنند، بیان داشت : همچنین بر اساس رتبه بندی ای که در اکتبر ۲۰۲۳ در پایگاه علمی Elsevier به چاپ رسیده است، نام ۱۸ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در بین دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

اینجا بابل شهر دانشگاهی ایران

پذیرش دانشجوی خارجی رو به افزایش

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : در حال حاضر این دانشگاه در بابل بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کردند.

سید علی مظفرپور ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

وی ادامه افزود : تشکیل شورای بین المللی سازی دانشگاه جهت تسریع در روند جذب دانشجوی خارجی، شرکت در کارگاه های مهارت افزایی بین المللی، آموزش زبان انگلیسی به اعضای هیات علمی جهت تدریس در پردیس بین الملل، آموزش زبان انگلیسی به کارکنان پردیس دانشگاه جهت برقراری ارتباط موثر با دانشجویان خارجی، بارگذاری وبسایت انگلیسی دانشگاه، بارگذاری وبسایت عربی دانشگاه، تهیه خوابگاه جهت اسکان دانشجویان خارجی، تهیه و تنظیم کوریکولوم های انگلیسی، بازدید از دانشگاه هایی که تجربه های موفق در جذب دانشجویان خارجی داشته اند، از جمله اقداماتی بوده که جهت فراهم کردن بستر لازم برای جذب دانشجوی خارجی انجام شد.

این مقام مسوول تصریح کرد : این ۲۴ دانشجوی خارجی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پذیرش شدند، از این تعداد ۲۰دانشجوی دائمی در مقطع MBBS پزشکی و چهار دانشجو مهمان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند، که با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه جهت جذب دانشجویان غیرایرانی شاهد رشد علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در کشور و منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بابل که به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر مازندران دارای ۵۵۰ هزار نفر جمعیت است که ۱۵ مرکز دانشگاهی دولتی، پیام نور، علمی کاربردی و آزاد اسلامی در این شهرستان فعال هستند که در این دانشگاه ها بیش از ۳۵ هزار دانشجوی داخلی و خارجی تحصیل می کنند. که در بین این دانشگاه ها دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه علوم پزشکی این شهر علاوه بر تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی داخلی در این ۲ دانشگاه بیش از ۳۰۰ دانشجوی خارجی از چهار کشور، عراق، سوریه، یمن و اغفانستان تحصیل می کنند.

اینجا بابل شهر دانشگاهی ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha