سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری: تجهیزات استاندارد برای سالنهای وزنه‌برداری در حال تامین است

مشهد- ایرنا- سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تامین و تخصیص تجهیزات استاندارد برای سالنهای وزنه‌برداری به ویژه در شهرهای محروم از جمله اقدامات در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی روز چهارشنبه در مجمع سالانه هیات وزنه‌برداری خراسان رضوی در مشهد افزود:ورزش وزنه‌برداری زمانی بیش از ۲۰ هزار نفر جامعه آماری داشت که الان این تعداد به ۲ هزار نفر رسیده است و از نظر کمی و کیفی در مشکلات عدیده هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس بازدیدهای میدانی که از استانهای مختلف داشتیم مشاهده شد که وزنه‌برداری از نظر زیرساختی مظلوم واقع شده است و باید تلاش کرد این ورزش بیشتر دیده شود و مورد توجه قرار گیرد و باید با یک برنامه‌ریزی خوب کمک حال وزنه برداری باشیم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: این که در شهرهای مختلف با وجود مشکلات و کمترین امکانات تلاش می‌کنند بهترین نتایج را ایجاد کنند شایسته قدردانی است.

انوشیروانی با بیان این که پیگیر هستیم تا ظرفیتهای این ورزش را احیا کنیم افزود: با حامیان مالی هم توافقاتی شده است تا هر جا که می‌توانیم در راستای احیای ورزش وزنه برداری ظرفیت ایجاد کنیم و در تمام استانها کمک حال باشیم.

وی اضافه کرد: رده‌های سنی پایه مهم است و الان نسل پشتوانه نداریم و ضعیف است و باید این خلا را پر کرد و در سیستم آموزش هم مشکلات زیادی داریم و قصد داریم سیستم آموزشی خوب و به روزی راه اندازی شود و دوره های بلند مدت دانش افزایی برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص وزنه برداری بانوان هم گفت: بانوان نشان دادند اگر زیرساخت و سخت افزار لازم فراهم باشد می‌توانند پا به پای مردان در این رشته افتخارآفرینی کنند. آنها با تعصب، علاقه و انگیزه بیشتری تلاش می‌کنند تا فاصله رکوردهای خود را با رکوردهای جهانی کاهش دهند و ما هم کمک می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

انوشیروانی افزود: خراسان رضوی در وزنه برداری گامهای رو به جلویی برداشته و در مسابقات مختلف نیز به خوبی تیم داری کرده است.

خراسان رضوی جزء هیاتهای وزنه‌برداری برتر کشور است

رییس هیات وزنه برداری خراسان رضوی هم گفت: پارسال به دلیل کرونا ۱۳۰ روز سالنهای ورزشی تعطیل بود با این وجود تجهیزات ورزشی را به صورت امانت به ورزشکاران ملی پوش خود دادیم تا در خانه تمرین کنند.

سعید حسین زاده مقدم افزود: پارسال ۱۳۷ ورزشکار در رشته وزنه‌برداری خراسان رضوی فعالیت می کردند که ۵۰ نفر از آنها بانوان بودند و هیات وزنه برداری استان در سال ۹۷، در رتبه ۲۸ کشوری بود و در سال ۹۸ رتبه چهاردهم را کسب کرد در حال حاضر جزء ۱۰ هیات برتر کشور است.

وی ادامه داد: خرید چهار هزار کیلوگرم وزنه و ۱۰ میله هالتر و همچنین تجهیز هیاتهای شهرستانی در کنار افزایش آنها از چهار هیات به هشت هیات از دیگر اقدامات اخیر هیات وزنه برداری خراسان رضوی است همچنین پارسال هشت ورزشکار دختر و پسر این استان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha