۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84874273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت خواهد بود

قزوین -ایرنا- دبیر ستاد مردمی اربعین کشور گفت: پیاده روی اربعین در سال جاری با توجه به وقایع و جریان‌های سیاسی نسبت به سال‌های قبل متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم آبفروش روز چهارشنبه در گردهمایی فعالان اربعین حسینی استان قزوین، افزود: یک روز قبل از فتنه اخیر عراق، احتمال بالا گرفتن درگیری ها میان جریان های سیاسی را داشتیم تا اینکه نامه مرجع بصیر سید کاظم حایری شیرازی منتشر و توطئه و آشوب به پا شده خنثی شد.

وی گفت: پدر مقتدی صدر، سید محمد صدر معروف به شیر سفید قبل از شهادت، مرجعیت را از خاندان خود به آیت الله حایری می سپارند و بسیاری از مردم عراق، مقلد وی بودند و تصمیمشان بسیار عجیب بود و این بزرگوار در این بحبوبه و شرایط خاص مشروعیت را از جریان ها می گیرد و مرجعیت را به سمت ایران جهت می دهد، بنابراین پیاده روی اربعین امسال متفاوت است و باید دعا کنیم به آرامش بگذرد.

آبفروش افزود: به گفته تحلیلگران، نطفه شهادت سردار سلیمانی نیز دو هفته قبل در یک تجمع و توطئه در عراق شکل گرفت و باید مراقب باشیم چون اربعین امسال بعد از دوسال توقف و با پیش بینی حضور پنج میلیون زایر؛ خاص خواهد بود.

این مسوول افزود: شریان اربعین در حال جهانی شدن است و می توان در این واقعه برای مردم کشورهای مختلف مانند سیلزدگان پاکستانی اتفاقاتی را رقم زد چون امسال مرزهای سیستان و بلوچستان و آذربایجان برای اولین بار در میان اهل سنت باز شده که می تواند تجلی برای وحدت شیعه و سنی باشد.

آبفروش افزود: قزوین در این جریان از سالها قبل فعالیت داشته و مردم آن، افتخار خادمی و موکبی کربلا را داشتند و در این حوزه پیشتاز بوده اند.

دبیر ستاد مردمی اربعین کشور گفت: اولین قرارگاه مراسم کربلا را مردم، هیات های امام حسین قزوین راه انداختند و امروز هم با قدرت به وسط میدان آمده اند.

واژه اربعین عرفانی ترین واژه دینی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در این جلسه، گفت: واژه اربعین، عرفانی ترین واژه دینی است و سابقه طولانی در نزد انبیا و اولیای الهی دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: عقل انسانها در چهل سالگی کامل می شود و انبیا در ۴۰ سالگی برای رسالت مبعوث شدند.

عابدینی افزود: بعدازظهر عاشورا برای خواص مشخص شد که امام حسین پیروز است و یزید ذلیل و خوار می شود ولی برای اینکه همگان متوجه این موضوع شوند می بایست اربعینی بگذرد.

وی گفت: ما در اربعین برای پیروزی امام حسین(ع) و ذلت و خواری یزید جمع می شویم و اعلام تجدید عهد و میثاق با سید و سالار شهیدان است.

موکب‌ها مبلغ فرهنگ اربعین باشند
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین نیز در این جلسه، گفت: زیارت اربعین تفاوت اساسی با سایر زیارت ها دارد و در آن، امت از امام خود زیارت کرده و اعلام وفاداری می کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری افزود: در ۱۰ سال گذشته در پیاده روی اربعین، یک امت گرد امام خود جمع شده اند که هر روز بر شکوه آن افزوده می شود.

اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل متفاوت خواهد بود

وی گفت: اهمیت اربعین این است که در نبرد آخرالزمانی باید امام را یاری کنیم، بنابراین باید اربعین را عمق ببخشیم و هرسال از نظر معنویت رشد کنیم.

خضری با اشاره به ناآرامی ‌های اخیر عراق، افزود: سفارش ما به موکب ها این است که در فتنه ها باید مبلغ فرهنگ اربعین باشند و اختلاف و شکاف میان ملت ایران و عراق را از بین ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha