آیین بزرگداشت پدافند هوایی با حضور وزیر کشور در پایگاه شکاری نوژه برگزار شد

همدان - ایرنا - آیین بزرگداشت روز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده پدافند هوایی غرب کشور منطقه سوباشی در این آیین گفت: شهدای سوباشی ایستادند تا ما از نفس بازنمانیم و برهمین اساس امروز به نام و یاد این عزیزان افتخار می کنیم.

امیر علی اسدی با بیان اینکه ۱۰ شهریور سالروز تشکیل پدافند هوایی است، افزود: بعد از حماسه دفاع مقدس به این  نتیجه رسیدیم که باید دفاع هوایی برای پیشگیری از بروز اشکالات و نقص های گذشته منسجم شود به نحوی که یک نیروی واحد دراین حوزه باشد که آن هم پدافند هوایی است که هدایت و کنترل آسمان کشور را برعهده دارد.

به گفته وی، در دوران هشت ساله دفاع مقدس، نیروی پدافند هوایی ارتش همپای دیگر نیروهای مسلح ایستادگی کرد تا مشتمی محکم بر دهان دشمن کوبیده شود.

آیین بزرگداشت پدافند هوایی با حضور وزیر کشور در پایگاه شکاری نوژه برگزار شد

امیر اسدی افزود: دلاورمردان نیروهای مسلح در همه عملیات ها جانانه و فداکارانه رشادت کردند و با همت و غیرتی والا در جبهه ها حضور داشتند تا امروز افتخار کنیم که در همه ابعاد مختلف دفاع مقدس، جانانه حضور داشتیم.

وی با ببان اینکه پدافند هوایی هیچگاه جنگ را فراموش نمی کند، گفت: این نیرو برای امنیت آسمان ایران اسلامی، در جای جای کشور حضور دارد و با عزمی راسخ ایستاده و از کشور حراست می کند.

 فرمانده پدافند هوایی غرب کشور منطقه سوباشی با اشاره به اینکه موشک زمین به هوا، رادارهای دور برد برای رصد نقاط مختلف و رادارهای هوا پایه بخشی از توانمندی پدافند هوایی است، اظهار داشت: پدافند هوایی با تلاش شبانه روزی پرسنل خود، امنیت ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع از غرب کشور را فراهم کرده است.

به گفته وی، امروز هم منطقه پدافند هوایی خار چشم دشمن در منطقه غرب کشور است و اجازه نمی دهیم رژیم کودک کش تصور تعرض و دسترسی به خاک میهن از این منطقه را در سر بپروراند.

امیر اسدی گفت: پدافند هوایی غرب کشور از مرز تا عمق، یگان های هسته ای را پوشش داده و از طرف دیگر آلام مردم را نیز فراموش نکرده و با کمک های مومنانه خود همواره همراه و یاور مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha