۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
کد خبر: 84879166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان پیاده روی اربعین طلاب از ۴۰ ملیت عازم کربلا شد

مشهد- ایرنا- کاروان هزار و ۵۰۰ نفره پیاده روی اربعین جامعه المصطفی خراسان با حدود ۴۰ ملیت طی مراسمی در حرم مطهر رضوی عازم کربلا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسم بدرقه زائران اربعین حسینی طلاب المصطفی خراسان در حرم رضوی گفت: برای اولین بار پس از گذشت ۴۰ سال، کاروان زیارتی المصطفی خراسان از حدود ۴۰ ملیت با مدیریت طلاب قرار است به زیارت امام حسین (ع) در اربعین مشرف شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح افزود: یکی از برنامه‌های جامعة المصطفی استفاده از ظرفیت‌های طلاب غیر ایرانی در فعالیت‌های علمی و فرهنگی است و گردهمایی عظیم اربعین برای همه طلاب اعم از خواهران و برادران یک فرصت بزرگ تبلیغی و معنوی است.

وی ادامه داد: پیام کربلا فرانژادی و فراملیتی است، فرصت زیارت امام حسین (ع)، زمان مناسبی برای ارتباط چهره به چهره با افراد مختلف از جوامع گوناگون است، لذا طلاب باید از فرصت حضور در اجتماع اربعین حسینی، به‌عنوان یک مبلغ دینی استفاده کرده و با سایر کشورها ارتباط برقرار کنند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی به زیارت امام حسین (ع) داشتند، گفت: امروز اربعین و عزاداری برای امام حسین (ع) یکی از نمادهای شیعیان در جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس فرازی بابیان اینکه در سیره ائمه اطهار (ع) در هر دوره‌ای نسبت به پاسداشت و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) تأکید شده است، افزود: در زمان امام باقر (ع) مراسم روضه برپا کردند، همچنین در سیره امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) افرادی به‌عنوان نماینده خود، به زیارت امام حسین (ع) می‌فرستادند، زمانی که امکان سفر و زیارت را نداشتند.

وی خطاب به طلاب جامعه المصطفی العالمیه که به‌زودی،به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شوند، گفت: از فرصت طلایی زیارت امام حسین (ع) در اربعین غفلت نکنید، علما، مراجع تقلید، هرگاه دغدغه و گرفتاری داشتند، با پای پیاده از نجف به کربلا می‌آمدند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: طلاب جامعه المصطفی که از کشورهای مختلف هستند، در این سفر باید مبلغ فرهنگ ولایت باشند.

گفتنی است در راهپیمایی عظیم اربعین ۱۴۰۱ از خراسان رضوی چهار کاروان خانوادگی، ویژه خواهران، برادران حوزوی جامعة المصطفی العالمیه اعزام خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha