سال تحصیلی طلاب جامعه‌المصطفی خراسان آغاز شد

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 84880677
سال تحصیلی طلاب جامعه‌المصطفی خراسان آغاز شد

مشهد- ایرنا- آیین آغاز سال تحصیلی جامعه‌المصطفی، نمایندگی خراسان روز چهارشنبه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان در آیین آغاز سال تحصیلی ۲-۱۴۰۱ این موسسه گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ طلبه برادر از ۵۰ کشور و ۸۰۰ نفر از خواهران از ۳۰ ملیت در جامعه المصطفی خراسان تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام محمدرضا صالح افزود: این طلاب به عنوان یک ظرفیت بی بدیل علمی، فرهنگی و تبلیغی خود را در خدمت تحقق اهداف والای اسلام قرار دادند تا ابلاغ کننده محاسن کلام اهل بیت(ع) به جهان باشند.

وی ادامه داد: در زمانی که جبهه استکبار با عوامل منطقه‌ای خود به صورت یکپارچه آرایش جنگی برای هجوم فکری، فرهنگی، اقتصادی و نظامی به کیان جمهوری اسلامی ایران و عقاید بر حق تشیع گرفته‌اند، این جمع فرهیخته و بین‌المللی سد محکمی در برابر این هجمه خواهند بود.

رییس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان با بیان اینکه رسالت طلاب بسیار سنگین است، بیان کرد: طلاب باید از این فرصت بزرگ که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه، کارآمد و تحول آفرین رهبر معظم انقلاب برای زمینه سازی و احیای تمدن نوین اسلامی و ظهور امام عصر(عج) قرارداده استفاده نمایند.

حجت‌الاسلام صالح تصریح کرد: طلاب جامعه المصطفی می توانند با تاسی به الگوی مقاومت و ایستادگی و با معنویت و عبودیت عاشورایی و همچنین با الهام گیری از راهبرد امام رضا(ع) مبنی بر ترویج و تبیین محاسن کلام اهل بیت(ع)، فداکارانه در مسیر جهاد علمی و تبیین گام بردارند.

تحصیل طلاب در مشهد بدون عنایت امام رضا(ع) میسر نشده است

تولیت آستان قدس رضوی هم در این مراسم گفت: حضور و تحصیل در مشهد بدون عنایت امام رضا(ع) میسر نشده است و این موضوع ارزشمندی است برای مسوولیتی که طلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه اقدامی مهمتر از هدایت انسانها وجود ندارد، افزود: در سوره حمد از خدا درخواست هدایت می‌کنیم. درخواست هدایت در سوره حمد یعنی چیزی بالاتر از این نیست. اگر چیزی مهمتر از هدایت بود خدا آنرا بیان می‌کرد.

وی ادامه داد: در امر هدایت دینی، اخلاص و تهذیب نفس خیلی مهم است. طبق روایات، باید با عمل خود مردم را هدایت کنید. همچنین در تبلیغ دین، باید دقت کرد و مطالب مستند و صحیح و قابل درک و فهم برای مردم باشد.

حجت الاسلام مروی تاکید کرد: مطالبی که باعث وهن دین می شود، نگوییم. از خودمان نسبت به ائمه(ع) چیزی اضافه نکنیم. جعلیات ما، کمالات واقعی را هم مخدوش و سست می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه وظیفه طلاب بصیرت افزایی است، اظهار داشت: دشمنان از همه ابزار برای نابودی اسلام استفاده می‌کنند و سعی می کنند اسلام و قرآن را از محتوا خالی کنند. در حوزه مسائل معرفتی، تبیین درست اسلام اهمیت دارد.

جامعه المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha