۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84879526
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مریوان میزبان ۲ کارگاه ملی خوشنویسی شد

سنندج- ایرنا- ۲ کارگاه خوشنویسی با حضور اساتید برجسته خوشنویسی ایران روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور سال جاری در جشنواره ملی خوشنویسی زریبار برگزار می شود.

محمد بهرامی، دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره عصر روز دوشنبه با حضور مسوولان و علاقه مندان به هنر خوشنویسی در محوطه دریاچه زریبار افتتاح شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های این جشنواره برگزاری ورک شاپ پرس و پاسپارتو (قطاعی) در ۱۶ شهریور ساعت ۲۲ با حضور استاد سعید زندیه از اعضای شورای عالی خوشنویسی ایران است.

دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار افزود: ورک شاپ دیگری هم با موضوع کتیبه نگاری با حضور استاد صابر میکائیلی ساعت ۲۲ روز ۱۷ شهریور برگزار می شود.

بهرامی با اشاره به اینکه حضور در این ورک شاپ ها برای عموم آزاد است، ادامه داد: مردم مریوان علاقه زیادی به هنر خوشنویسی دارند به گونه‌ای که چندین نفر در این شهر دارای مرتبه استادی، فوق ممتاز و ممتاز در این هنر هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در حال حاضر ۱۰۷ هنرجو هم در مریوان مشغول یادگیری خوشنویسی هستند و سالانه برنامه های متعددی هم چون برگزاری جشنواره و برپایی نمایشگاه در این شهر اجرا می شود.

 دبیر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار یادآور شد: از دهه ۹۰ به بعد با اقدامات و فعالیت های شورای عالی خوشنویسی ایران، این هنر ایرانی نه تنها افت نکرد بلکه رشد و پیشرفت زیادی هم کرده است.

بهرامی با بیان اینکه انجمن خوشنویسی ایران در داخل و خارج از کشور ۴۰۰ شعبه دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵ شعبه آن در خارج از کشور فعال است و این هنر ایرانی را به دوستداران هنر آموزش می‌دهند.

نخستین جشنواره ملی خوشنویسی از ۱۳ تا ۱۸ شهریور در مریوان برگزار می شود و ۲۸ هنرمند راه‌یافتە بە بخش حضوری نویسی جشنوارە هم ۱٦ الی ۱۸ شهریورماە به حضوری نویسی می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha