۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84793652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی نمایشگاه نقاشی خط ۲ بانوی کردستانی و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- نمایشگاه نقاشی‌ خط ۲ بانوی کردستانی، افتتاح کتابخانه عمومی سرای محله نایسر و جایگزینی دریچه منهول‌های مسروقه سطح شهر سنندج توسط دستگاه‌های خدمات رسان چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، با حمایت حوزه هنری کردستان نمایشگاه نقاشی خط آثار "کژال میرزایی" و " بهاره رنج پرور" ۲ بانوی کردستانی با عنوان "باران" از یکشنبه ۲۹ خرداد در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

در این نمایشگاه، ۲۵ تابلوی نقاشی خط  ۲ بانوی سنندجی "کژال میرزایی" و " بهاره رنج پرور" به مدت یک هفته از ۲۹ تا چهارم خرداد در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

کژال میرزایی دانش آموخته معماری دانشگاه آزاد تبریز است و در زمینه خوشنویسی (شکسته نستعلیق) زیر نظر استاد "امجد افتخار" مشغول به فعالیت است، حضور در ۲ نمایشگاه خطاطی گروهی بانوان در سنندج و ۲ نمایشگاه گروهی در شهرهای مریوان و سقز حاصل فعالیت های این هنرمند محسوب می شود.

"بهاره رنج پرور" دانش آموخته مهندسی نرم افزار دانشگاه پیام نور که در زمینه خوشنویسی و نقاشی زیر نظر استاد "چمنی" فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون در سه نمایشگاه گروهی خوشنویسی بانوان در شهرهای سنندج، مریوان و سقز حضور داشته است.

این نمایشگاه نخستین نمایشگاه نقاشی‌خط این ۲ بانوی کردستانی محسوب می‌ شود.

کتابخانه عمومی سرای محله نایسر افتتاح می‌شود

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و با مشارکت استانداری کردستان، کتابخانه عمومی سرای محله شهرک منفصل شهری نایسر روز سه شنبه ۳۱ خرداد افتتاح می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این کتابخانه عمومی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و ۱۲۰ متر زیربنا به منظور استفاده مردم شهرک ناحیه منفصل شهری تجهیز و آماده افتتاح شده است.

محمد مخدومی با بیان اینکه این کتابخانه دارای بخش‌های متنوعی است، گفت: کتابخانه عمومی سرای محله نایسر شامل سالن مطالعه، مخزن کتابخانه، بخش کودک و همچنین بخش ویژه کلاس های آموزشی برای استفاده علاقه مندان است.

وی یادآور شد: منابع مورد نیاز کتابخانه سرای محله نایسر توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برخی از خیرین فرهنگی سنندج فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان ابراز امیذدواری کرد با افتتاح این کتابخانه شاهد استقبال علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم و بخشی از نیازهای مردم این شهرک در این حوزه برطرف شود.

تسریع در جایگزینی دریچه منهول های مسروقه توسط دستگاه های خدمات رسان در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه موضوع سرقت دریچه منهول‌های سطح شهر یکی از مشکلات نه تنها در سنندج بلکه در کل کشور است، گفت: جنس چدنی این دریچه ها موجب شده افراد سودجو اقدام به سرقت کرده و در نتیجه مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد شود.

عرفان فتحی افزود: گزارش سرقت دریچه منهول‌های سطح شهر به صورت روزانه در کوتاه ترین زمان از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری مناطق به دستگاه های مربوطه اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: این گزارش‌ها به ۲ شیوه تماس تلفنی و مکتوب به اطلاع این دستگاه رسانده می شود و شهرداری وظیفه خود را در این زمینه بصورت کامل انجام می دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خواستار تسریع در جایگزین شدن دریچه منهول های به سرقت رفته از سوی دستگاه‌های خدمات رسان شد و گفت: شهرداری تنها وظیفه تعویض و یا جایگزینی منهول شبکه آب های سطحی را بر عهده دارد که در این زمینه مشکلی در سطح شهر نداریم.

وی یادآور شد: قرارگیری این دریچه‌ها در مسیر عابرین پیاده و عبور ماشین‌ها و افتادن چهار تا پنج ماشین در طول هفته در منهول‌های بدون دریچه خسارت زیادی به شهروندان وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha