۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84879780
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۱ شرکت دانش بنیان اصفهان در طرح نخبه‌پروری شرکت کردند

اصفهان - ایرنا - معاون بنیاد نخبگان اصفهان گفت: ۹۱ شرکت دانش بنیان و فناور در طرح نخبه پروری و هدایت ظرفیت نخبگان به مراکز کسب و کار خلاق استان شرکت کردند.

علی فتاحی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نخبه پروری و هدایت ظرفیت نخبگان به شرکت ها و مراکز کسب و کار دانش بنیان و خلاق با هدف تقویت پیوند بین نخبگان و واحدهای فناور در این استان در سال جاری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح، ۹۱ شرکت فناور و دانش بنیان و ظرفیت های آنها برای نخبه پروری، ارزیابی و ۲۰۰ فرصت در آنها برای بکارگیری محققان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه ها شناسایی شد.

فتاحی با بیان اینکه بالای ۷۰ درصد از شرکت ها و مراکز کسب و کار شرکت کننده در این طرح، مجوز دانش بنیان دارند، اظهار داشت: این شرکت ها در زمینه های مختلف مانند فناوری اطلاعات و مهندسی برق و مکانیک، فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه استقبال شرکت های دانش بنیان از مرحله نخست، راضی کننده بود، افزود: در مرحله دوم، محققان و دانش آموختگان ارشد و دکترا  که علاقه مند به فعالیت در این شرکت ها هستند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بنیاد نخبگان استان اصفهان، ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت پذیرش با افرادی است که تا کنون از تسهیلات بنیاد نخبگان استفاده کرده اند، گفت: افراد ثبت نام کننده بر اساس سابقه علمی و توانمندی هایی که دارند مورد ارزیابی قرار می گیرند و متناسب با ظرفیت های آنها و فرصت هایی که در شرکت های فناور شناسایی شده است، پذیرش می شوند.

معاون بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار امیدواری کرد که ۲۰۰ فرصت شناسایی شده در شرکت های فناور حاضر در طرح نخبه پروری به فرصت شغلی برای محققان تبدیل شود و افزود: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تاکنون حدود سه هزار نُخبه در استان اصفهان زیر پوشش حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند.

اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان، دومین استان کشور در این زمینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha