۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84879884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: صندوق پژوهش و نوآروی استان زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان از رفع تعلیق و راه اندازی صندوق پژوهش و نوآروی برای حمایت از صنایع دانش بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن افشارچی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار ۳۶۰ نفر از کارکنان جدید گروه صنعتی ایران ترانسفو زنجان با حضور وزیر کشور در زنجان افزود: برای تشکیل این صندوق ۱۳ شرکت از صنایع بزرگ استان مشارکت کردند.

گفتنی است از طریق این صندوق  قرار است تسهیلات دراز مدت با سود صفر به فعالیت‌های دانش بنیان پرداخت شود.

افشارچی با بیان اینکه ۳۷ درصد از ارزش افزوده اقتصاد استان مربوط به صنعت است، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی ۱۵ درصد، سهم بخش خدمات ۱۰ درصد و مابقی نیز مربوط به حوزه های دیگری مثل مسکن است.

استاندار زنجان از تدوین و بروزآوری اطلس سرمایه گذاری این استان تا پایان امسال خبر داد و افزود: این اطلس سرمایه گذاری شامل معرفی داشته ها و ظرفیت های استان و همچنین اولویت های مورد نظر در سرمایه گذاری ها در مناطق مختلف است  و امیدواریم مجموعه این اقدامات ما را در رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی کمک کند.

افشارچی خاطرنشان کرد: تلاش ما حرکت در جهت تحقق  سرمایه گذاری های سیستماتیک در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران ترانسفو پیشانی صنعت استان زنجان است، گفت: این مجموعه با ظرفیت هایی قابل توجهی که دارد باید به سمت تنوع محصولات گام بردارد.

به گزارش ایرنا، گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاوُلت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha