زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی پایدار در زنجان فراهم است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: زیر ساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری های متنوع صنعتی و تحقق رشد اقتصادی پایدار در این استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای رشد اقتصادی پایدار استان در حال فراهم شدن است، افزود: کار دولت تسهیلگری و گره گشایی و ایجاد زیرساخت بوده و اقدامات ما هم در این راستا در دست پیگیری و اجرا است.

وی از اضافه شدن زمین برای شهرک های صنعتی و اتمام گاز رسانی به همه شهرک ها خبر داد و اظهار کرد: قرارداد تولیگری منطقه ویژه اقتصادی نیز آماده شده و عاملیت آن به یک کنسرسیوم ۲ شرکتی که یکی از آنها زنجانی است واگذار شده است.
افشارچی به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: این اطلس در سه ماهه نخست سال آینده نهایی می شود.

وی با بیان اینکه امسال پروازهای حج از فرودگاه زنجان نیز انجام خواهد شد، گفت: برنامه هایی برای فرودگاه زنجان داریم که در آینده عملیاتی می شود.


رتبه ۲۹ زنجان در نرخ تورم کشور
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این استان در نرخ تورم بهمن ماه رتبه ۲۹ را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است، گفت: گرانی مسکن در زنجان ناشی از عدم همخوانی عرضه و تقاضا است که منشأ آن به کمبود زمین باز می‌گردد، برای حل مسایل این حوزه، محدوده های جدیدی را به شهر اضافه کردیم.
افشارچی ادامه داد: الحاق محدوده هزار هکتاری لیل آباد در این راستا است، البته این زمین ها را به دست دلال ندادیم و مالکیت آن با راه و شهرسازی است و طرح خوبی هم برای این محدوده اجرا خواهد شد.
وی به موضوع زمین های خارج از محدوده برخی تعاونی های مسکن در استان اشاره کرد و گفت: ما هیچ تعهدی برای به محدوده شهر آوردن این زمین ها نداریم.
افشارچی خاطرنشان کرد: ما مشکلی با حل مشکل این تعاونی ها نداریم منتهی باید در چارچوب قانون باشد، این زمین ها دولتی نیست که بخواهیم در جهت تامین زیرساخت های آنها اقدام کنیم.
وی افزود: پیشنهاداتی برای هیات مدیره تعاونی ها داده ایم که اگر آمادگی داشته باشند، ما مشکلی با حل مسایل نداریم.


شتاب توسعه فعالیت های دانش بنیان در زنجان
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این استان در چند سال گذشته در حوزه فعالیت های دانش بنیان پیشرو نبوده است، گفت: با مجموعه اقداماتی که انجام شده، در زمان حاضر شمار شرکت های دانش بنیان استان به بیش از ۹۵ مورد رسیده و از این جهت با اینکه دیر شروع کرده ایم وضعیتمان به حد برخی استان های همجوار رسیده است که سابقه بیشتری در این بخش داشتند.
افشارچی از رفع تعلیق صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد و افزود: فعالیت این صندوق تاثیر قابل توجهی در رونق فعالیت های دانش بنیان در استان خواهد داشت.
وی اظهار کرد: ۱۶ و نیم هکتار زمین نیز برای پارک علم فناوری استان تامین و رقم های قابل توجهی نیز از اعتبارات استان به این موضوع اختصاص داده شده است.

ایجاد اختلاف و بی اعتمادی بین مردم و مسوولان هدف اتفاقات اخیر مدارس بود
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر در مدارس اشاره کرد و گفت: ایجاد اختلاف و بی اعتمادی بین مردم و مسوولان هدف این اتفاقات بود.
وی به لزوم بهره گیری از ظرفیت مردمی برای مقابله با چنین حوادثی تاکید کرد و افزود: این رویکرد باعث تقویت اعتماد مردم نیز می شود و همه می توانند در جریان امور باشند.
افشارچی گفت: در موضوع مسمومیت های دانش آموزان از مدیران مدارس خواستیم که از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کنند، حضور اولیا هم باعث اعتماد بین مسئولین و مردم میشود و هم به حل مسأله کمک می کند.

سازه ها و تجهیزات پتروشیمی زنجان در حال ورود به کشور است
استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از سازه های بزرگ پتروشیمی زنجان وارد شده است، گفت: چند محموله دیگر این مجموعه نیز در حال ورود به استان است.
افشارچی با بیان اینکه مشکلات بانکی پتروشیمی زنجان حل شده است، افزود: پتروشیمی پروژه بزرگی محسوب می شود و حرکت آن زمان بر است.
وی همچنین از ورود سرمایه گذار خارجی در ۲ پروژه استان زنجان خبر داد و گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی وابسته به شرایط کلان کشور است.
افشارچی اظهار کرد: در راستای توافق بین ایران و چین، حضور یک شرکت از چین برای توسعه شرکت ایریکو( فعال در صنایع ریلی) در استان کلید خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha