رییس سازمان فنی حرفه ای: نهضت مهارت‌آموزی در دولت سیزدهم شروع شده است

تبریز - ایرنا - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم به مهارت‌آموزی و ارتقا دانش فنی و به روز، گفت: اهمیت موضوع در این دولت درک شده و نهضت مهارت‌آموزی شروع شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، غلامحسین حسینی نیا در آیین اعطای مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای توسط شرکت تولیدی دانش بنیان اظهار کرد: مهارت آموزی هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است و به بقیه کارها نیز برکت می دهد.

وی با بیان اینکه امروز تعریف کشور ابرقدرت برمبنای قدرت نظامی نیست بلکه شاخص هایی چون مهارت و علم امروز اهمیت دارد، افزود: امروزه کشورها پایه های ابرقدرتی شان را براساس مهارت نیروی انسانی گذاشته اند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه امروزه آموختن مهارت به تنهایی کارساز نیست، بلکه مهارت ها باید برپایه دانش بنیان باشند، گفت: امیدوارم با ارایه مهارت های دانش بنیان بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم.

حسینی نیا ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای در جنب واحدهای تولیدی را کاری ارزشمند و ضروری دانست و افزود: ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای دانش بنیان نیز کار ارزشمند دیگری است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ آموزشگاه فنی و حرفه ای نوع «الف» در کشور خاطرنشان کرد: آموزشگاه های نوع الف خودشان استاندارد آموزشی می نویسند و محتوای آموزشی استاندارد نیز تولید می کنند.

حسینی نیا ابراز امیدواری کرد این مجموعه تولیدی در کمتر از یک سال بتواند به نوع الف تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha